Аккорды «Lou Reed»
2 марта 1942 — 27 октября 2013
Лу Рид (полное имя Льюис Алан Рид (Lewis Alan Reed)), при рождении — Рабиновиц, был одним из основных участников знаменитой группы The Velvet Underground (с 1965 по 1970 год), не получившей большой известности во время существования, но впоследствии, признанной основательницей альтернативного рока, и одной из наиболее важных групп своего времени.
Родился 2 марта 1942 в Бруклине, Нью-Йорк. Родители поощряли его занятия музыкой, и уже в 15 лет он участвовал в записи… Читать полностью...
2 марта 1942 — 27 октября 2013
Лу Рид (полное имя Льюис Алан Рид (Lewis Alan Reed)), при рождении — Рабиновиц, был одним из основных участников знаменитой группы The Velvet Underground (с 1965 по 1970 год), не получившей большой известности во время существования, но впоследствии, признанной основательницей альтернативного рока, и одной из наиболее важных групп своего времени.
Родился 2 марта 1942 в Бруклине, Нью-Йорк. Родители поощряли его занятия музыкой, и уже в 15 лет он участвовал в записи пластинки в составе группы The Jades. В 17 лет Лу был подвергнут электрошоковой терапии – таким образом родители хотели вылечить его от проявившихся гомосексуальных наклонностей. Этот опыт Рид запомнил на всю жизнь и долгое время не поддерживал никаких отношений с родителями.
В конце 1950-х Лу Рид поступил в Сиракузский университет на отделение литературы. Он хотел стать писателем. В университете познакомился с Дэлмором Шварцем (Delmore Schwartz), талантливым поэтом и прозаиком. До Второй мировой войны, Шварц был одним из самых многообещающих американских авторов, но в момент их знакомства, преподавал в университете и спивался. Он стал учителем и наставником молодого Рида, именно о нем идет речь в композиции "The House" из альбома "Blue Mask".
В университете Рид познакомился с гитаристом Стерлингом Моррисоном (Sterling Morrison), который впоследствии вошел в состав Velvet Underground.
После окончания университета Рид в 1964 работал сессионным музыкантом в нью-йоркской студии фирмы «Пиквик рекордз». Он записывал гитарные партии для различных исполнителей, а также писал для них популярные песни в различных стилях. Не удовлетворенный работой на вторых ролях, он с Терри Филлипсом (Terry Phillips), коллегой по студии, решили организовать коллектив, чтобы развивать собственные музыкальные идеи, отличные от всего того, что имело место быть на поп-сцене того времени. Так началась история Velvet Underground.
После ухода из VU в 1970, Лу Рид отдалился от музыки и стал работать на фирме своего отца.
Дэвид Боуи (David Bowie), карьера которого стремительно развивалась, почти во всех интервью говорил о сильном влиянии на него американских музыкантов Лу Рида и Игги Попа. И Игги, и Риду Боуи помог вернуться к музыкальной жизни. По его рекомендации Лу Рид получил контракт с звукозаписывающей фирмой.
В 1972 вышел первый сольный диск музыканта "Lou Reed". Диск содержал новые песни, а также композиции, сочиненные еще в период VU. Однако они имели звучание «грязного» и жесткого глэм-рока.
Подлинный успех пришел к Лу Риду с выходом второго альбома "Transformer" (1972). Его продюсером выступил Дэвид Боуи. Альбом принес Риду статус рок-звезды и это позволило ему быть более независимым от представителей шоу бизнеса. Следующей его работой стал альбом "Berlin" (1973), повествующий об отчужденности, бедности и душевных страданиях. Он был крайне неадекватно встречен критиками, которые не уловили в альбоме ничего, кроме якобы депрессивного настроения.
Подталкиваемый фирмой грамзаписи к созданию более веселых и танцевальных песен, Рид в 1974 выпустил альбом "Sally can't Dance". Крупные личные проблемы певца, развод с очередной женой и глубокая наркотическая зависимость, отразились на качестве альбома. Рид не сходил со страниц нью-йоркской желтой прессы, которая подробно освещала его странную и хаотичную жизнь, наркотические и гомосексуальные увлечения.
В 1975 музыкант выпустил один из самых некоммерческих альбомов в истории поп-индустрии "Metal Machine Music", представлявший собой 70 минут жесткого гитарного шума и всевозможных звуковых эффектов.
В 1975-1978 вышло несколько новых альбомов: "Rock'n'Roll Animal", "Lou Reed Live", "Coney Island Baby", "Rock and Roll Heart", "Street Hassle" с рядом скандальных песен и "Take No Prisoners".
В 1978 Американский литературный совет малотиражных журналов признал Рида одним из пяти лучших поэтов года. Лу Рид среагировал на награду в свойственном ему духе – запретил издавать свой первый поэтический сборник "All The Pretty People".
Следующий диск Рида "Bells" (1979) был примечателен по ряду причин: над ним работал известный продюсер Боб Эзрин (Bob Ezrin), некоторые песни были написаны в сотрудничестве с музыкантом Нильсом Лофгреном (Nils Lofgren), а в записи принимал участие знаменитый джазовый трубач Дон Черри (Don Cherry). Главную тему этого альбома Рид охарактеризовал таким образом: «самоубийство, но не как отчаянный шаг, а как высшая точка экстаза».
1980 год стал переломным в жизни Рида. Ему удалось избавиться от саморазрушительных наклонностей и обрести счастье в браке с Сильвией Моралес (Sylvia Morales), которая стала музой многих его альбомов. В июне появился его новый диск "Growing up in Public", который продолжил линию самоанализа и взаимоотношений. Он также пробует себя в новом качестве – пишет несколько текстов для группы Kiss. В том же году выходит сборник песен "Rock'n'Roll Diary".
Альбом "Blue Mask", вышедший в 1982 году поражает слушателей своей мощью и напряжением, сравнимым разве что с ранними его работами.
Выпустив диск "Legendary Hearts" (1983), концертный альбом "Live in Italy" (1984) и концертный фильм "A Night with Lou Reed", музыкант решил наконец добиться серьезного коммерческого успеха и вполне достиг этой цели, выпустив альбом "New Sensations" (1984). Но эта популярность не могла сравниться с его успехами 1970-х. В 1986 вышел альбом "Mistrial", продававшийся без особого ажиотажа.
Однако альбом 1988 года "New York" изменил ситуацию. Американская аудитория заметила новую работу музыканта. В подготовке этого диска принимала участие бывшая барабанщица VU Морин Такер (Maureen Tucker). Рид представил цикл песен-историй из жизни Нью-Йорка – города, с которым он был неразрывно связан.
Во второй половине 1980-х произошли трагические события: смерть его друга, знаменитого художника Энди Уорхола (Andy Warhol) в 1986 и гибель Нико ( Nico), актрисы и певицы, с которой в свое время выступали VU, в 1988-м. После смерти Уорхола Джон Кейл, один из основателей VU, решил в память о художнике выпустить диск. К нему присоединился Лу Рид, и в 1990 появился альбом "Songs for Drella" (Дрелла - прозвище Уорхола).
В самом начале 1992 Лу Рид издал альбом "Magic and Loss", посвященный его друзьям, умершим от тяжелой болезни. Тайна смерти, жизнь как утрата и непостижимое чудо одновременно – основные темы альбома. В том же году выходит сборник его текстов и стихов "Between Thought and Expression".
В 1993 Velvet Underground собираются на короткое время в «золотом» составе и отправляются в турне. Но это было скорее ностальгическое предприятие, нежели подлинное возрождение группы. Смерть гитариста Стерлинга Моррисона в 1995 стала финальной точкой в истории VU.
В 1994 Лу Рид снялся в роли самого себя в картине Вима Вендерса ( Wim Wenders) "Far away, so Close".
В 1996 вышел "Set the Twilight Reeling", с весьма современным, жестким и аскетичным звучанием.
В середине 1990-х группа Duran Duran записала кавер-версию знаменитой песни Рида "Perfect Day", а в 1999 она прозвучала в исполнении впечатляющего состава поп-звезд (Дэвид Боуи, Боно ( Bono), Элтон Джон ( Elton John) и др.) В том же году вышел еще один концертный диск "A Perfect Night".
В 2000 году вышел альбом "Ecstasy", центральная тема которого – отношения между мужчиной и женщиной, брак и развод. Как всегда, Лу Рид писал по мотивам собственной жизни – накануне он пережил болезненный бракоразводный процесс с Сильвией Моралес.
Под влиянием творчества Лу Рида находились такие известные фигуры русского рока, как Борис Гребенщиков и Майк Науменко. Лу Рида, как и Игги Попа, называли «крестным отцом панк-рока»,
затем пост-панка и нойз-рока.
27 октября 2013 Лу Рид ушел из жизни, вероятнее всего, после перенесенной им в апреле 2013 года операции по пересадке печени.
Студийные альбомы с указанием мест в хит-парадах США (US #) и Великобритании (UK #).
Lou Reed (1972) US #189
Transformer (1972) US #29, «золотой» статус, UK #13
Berlin (1973) US #98, UK #7
Sally Can't Dance (1974) US #10
Metal Machine Music (1975)
Coney Island Baby (1976) US #41, UK #52
Rock and Roll Heart (1976) US #64
Street Hassle (1978) US #89
The Bells (1979) US #130
Growing Up in Public (1980) US #158
The Blue Mask (1982) US #169
Legendary Hearts (1983) US #159
New Sensations (1984) US #54, UK #92
Mistrial (1986) US #47, UK #69
New York (1989) US #40, «золотой» статус, UK #14
Magic and Loss (1992) US #80, UK #6
Set the Twilight Reeling (1996) US #110, UK #26
Ecstasy (2000) US #183, UK #54
The Raven (2003)
Hudson River Wind Meditations (2007) Скрыть...
Теги:
Популярные аккорды Lou Reed:
-
Intro e - 1 - 1 - 1 - 1 B - 1 - 2 - 1 - 2 G - 2 - 3 - 2 - 3 D - 3 - 3 - 3 - 3 A - 3 - 1 - 3 - 1 E - 1 - 0 - 1 - 0 Verse 1 e -1-6-4-4-2-6-1-1-6-4-4-2-6-1 B -2-8-4-6-2-7-1-2-8-4-6-2-7-1 G -3-8-5-6-3-8-2-3-8-5-6-3-8-2 D…
-
e|--------------------------------------------------------------- B|--------------------------------------------------------------- G|--------------------------------------------------------------- D|---2--2/7--7----10---72---------------------------------------- A|---3--3/8--8----8----83--------------------------------------- E|---3--3/8--8----8----83---------------------------------------…
-
(0:00) e-----------------|-----0-----------|-----------------|-----------------| b----/7---5---3---|-1-3---3---1-----|---------1-3-1---|-3---------------| g----/7---5---4---|-2-----2---2-----|-3-5-3---2-------|-4---------------|…
-
Куплет: Miyagi Fm Навеки вечные калеки-речи. Кто не слышал брата. Забота, район и ляпота. Cm Невзгоды по пятам и накатаю я закатом и куплеты. Куплеты не для всех, для некоторых - ветер.…
-
A# F Gm F A# F Men of good fortune, often cause empires to fall A# F Gm F A# F While men of poor beginnings, often can't do anything…
-
Verse 1: D C G Vicious C D C G You hit me with a flower C D C G You do it every hour C D…
-
D A D Won't you be my wagon wheel D A D Won't you tell me, baby, how does it feel? F# Bm C G Yeah you…
-
Verse: G C G Harry was a rich young man who would become a priest G C G He dug up his dear father who was recently deceased…
-
i think the main chords are : E / E / B / A / A // C# / B / E / E e:-------------------------------------| b:-------------------------------------| g:---------4---2---2-------------------| d:-2---2---4---2---2---11---9----2---2-| a:-2---2---2---0---0---11---9----2---2-| e:-0---0---------------9----7----0---0-| just…
-
C B/C Am F Caroline says, C B/C Am F as she gets up off the floor C B/C Am F Why is it that you beat me, D G it…
-
Basically the chord progression is A F#m E. Most of the time, however, the F#m is played as a F#m7. The way the chords are played varies, I only sorted out the first verse. (intro) A F#m7 E A…
-
D A B Looking for another chance G A D someone else to be D A B looking for another place G A D to ride into the sun D A B Ride into the sun G A D ride…
-
E If I could be anything A in the world that flew E I would be a bat and come A swooping after you E And if the last time you were here A things were a bit askew…
-
Main riff: (which isn't quite right at the end) e--------------------------------------------------------------------------| B-----------------------------------------------3--------------------------| G-2--2-----2--4--2---------------------------------------------0--0--2--4--| D-------------------4---2--2-----2--4--2--0--0--------0--2--4--------------|…
-
A = 002220 A6 = 002222 As4 = 002230 A9 = 002200 A* = 000200 (not at all sure this is right) Av = x77655 (E shape, barre 5) Aix = x009b9 (D shape at 9) D = x00323 D9 = x00320 G = 320003 and MUST be played like this Giii…
-
G D A D Pedro lives out of the Wilshire Hotel he looks out a window without glass The walls are made of cardboard, newspapers on his feet his father beats him 'cause he's too tired to…
-
D G Em Life's like mayonnaise soda D Em G And life's like space without room D G Em And life's like bacon and ice cream D…
-
Intro: D G D G }x4 D G The man has a gun, he knows how to use it D G Nine millimeter Browning, let's see what he can do…
-
Verse: G A7 Satellite's gone C Dsus4 D Dsus2 D up to the skies G A7 Things like that drive me C Dsus4 D Dsus2 D out of my mind Em…
-
D G A D G A D D G Em When I think of all the things I've done A D And I know that its only just begun G A D Those smiling faces…
-
|A A A2 A| D E | (main riff) A A A2 A D Take me for what I am E A A A2 A D E A star newly emerging A A A2 A D Long simmering explodes E…
-
[Intro] C Bb6 F F G F [Chorus] C Bb6 Jenny said, when she was just five years old F F G F you know there's nothin' happening at all C…
-
[Verse 1] A Asus2 D Gm/C Every day, several times a day, a thought comes over me A Asus2 D Gm/C I owe more debts than…
-
intro .x} drums {A}{A}{E}{E} {F#m}{F#m}{D/E}{A} {A} (Big -) {A}{A}{E}{E} (- sky, big sky holding up the sun ...) {F#m}{F#m}{D/E}{A}…
-
intro: C - G 2 times the pair C F You know, man, when I was a young man in high school F C…
-
{Am/D} G When I think of you Baton Rouge Am/D G I think of a mariachi band Am/D G I think of sixteen and a…
-
Song cycles through A E D D> A Caught between the twisted stars E The plotted lines, the faulty map D That brought Columbus to New York D Betwixt, between the east and west He…
-
[Intro] A F#m Bm E (x2) [Verse] A I'm cruising fast on a motorcycle F#m down this winding country road Bm And I pass the gravel on the foot of the hill E Where last week I fell…
-
G D She calls on the people D Em She says she doesn't want to be alone Em She says it's making her neurotic A But please don't mistake it for being erotic Chorus A D A D A D A D So…
-
[Intro] e|-2----0--2--0--2----3--3---3/5--3--2p0---2-------------------------| B|-3----3--3--3--3----0--0---0-0--0--0-0---3-------------------------| G|-2----2--2--2--2----0--------------------2-------------------------|x2 D|-0----0--0--0--0----0--------------------0-------------------------| A|-0------------------2--------------------0-------------------------| E|--------------------3----------------------------------------------| [Verse] A…
-
[Intro] F E Fmaj7b5 e|-------0---0---0-0---0--0--0--0-0---------------------------| B|-1--1------0---0-0---0--0--0--0-0---------------------------| G|-2--2------1---1-1---2--2--2--2-2---------------------------| D|-3--3------2---2-2---3--3--3--3-3---------------------------| A|------------------------------------------------------------| E|------------------------------------------------------------| [Verse] F…
-
[Intro] G/B G/C G/B G/C G/B C G/B G/C G/B G/C G/B Csus4 C G/B G/C G/B G/C G/B C G/B G/C G/B G/C G/B Csus4 C G/B G/C G/B G/C G/B C G/B G/C G/B G/C G/B Csus4 C G/B G/C G/B G/C G/B C G/B G/C G/B G/C…
-
[Verse] A Asus A When you're in a dream E And you think you got your problems all nailed down A Asus A Pieces of the scheme…
-
NOTE: This is primarily a piano song and therefore sometimes difficult to convert it to guitar (as you will see with chords like F7/Eb and Gm/F) ============================= ---------chords-used--------- =============================…
-
[Chorus] D G D Betrayed by the one who says she loves you G D By the one who says she needs you G Asus A Above all other men D…
-
[Intro] E [Verse 1] E F# B We're gonna have a real good time together E F# B We're gonna have a real good time together E F#…
-
[Intro] C Am7 C Am7 e|-------3---3---3-----------3---3---3--------3---3---3----------3---3---3--| B|--------------------------------------------------------------------------| G|-----0---0---0----0------0---0---0--------0---0---0----0-----0---0---0----| D|--------------------------------------------------------------------------| A|-0-3----------------3--0--------------0-3----------------3--0-------------| E|--------------------------------------------------------------------------| e|-------3---3---3-----------3---3---3--------3---3---3----------3---3---3--| B|--------------------------------------------------------------------------| G|-----0---0---0----0------0---0---0--------0---0---0----0-----0---0---0----| D|--------------------------------------------------------------------------| A|-0-3----------------3--0--------------0-3----------------3--0-------------| E|--------------------------------------------------------------------------| [Verse]…
-
d= single note D= chord You can figure out the strumming pattern by listening to the record. intro: D D D D, etc. G A I'm standing with you on your roof…
-
[Verse 1] G Sometimes I Feel So Happy, D G Sometimes I Feel So Sad. Em Am Sometimes I Feel So Happy, C D G But Mostly You Just Make Me Mad. C…
-
Intro E7 A7 E7 E7 E7 A7 E7 E7 Verse 1 E7 A7 E7 You're the kind of girl that everybody's wonderin' about E7 A7…
-
[Intro] D [Verse 1] D Sally dances on the floor D She says that she can't do it anymore D She walks down St. Marks Place D And eats natural food at my place [Chorus] G D Now Sally…
-
Whole Step Down [Verse] E They tied his arms behind his back A E To teach him how to swim E They put blood in his coffee A E And milk in his gin E They stood over the soldier…
-
3/4 measure song. [Intro] | E | A | A | A | | A | E | E | E | | F# | A | A | A | | A | E | E | E | E | [Verse 1] A E A A D She says,: "What do you call love?" D E…
-
E God evening Mr. Waldheim D#m And Pontiff how are you? C#m You have so much in common B F# In the things you do E And here comes Jesse Jackson D#m He talks of common ground C#m Does that common…
-
D There's a down town fairy singing out "Proud Mary" A D as she cruises Christopher Street A And some Southern Queen is acting loud and mean D where the…
-
[Verse] C F G C I dreamed I was the president of these United States C F G C I dreamed I replaced ignorance, stupidity and hate C…
-
[Intro] | A A6 A | E | | A A6 A | E | [Verse 1] A A6 A Sam was lyin' in the jungle E Agent orange spread against the sky like marmalade A…
-
Intro: Gm e|-----------| 4X B|-----------| G|-3-3-3-----| D|-5-5-5-----| A|-5-5-5-----| E|-3-3-3-----| Whole Song: Em C G G e|-0-0-0-0-0-0-0-0-|-0-0-0-0-0-0-0-0-|-3-3-3-3-3-3-3-3-|-3-3-3-3-3-3-3-3-| B|-0-0-0-0-0-0-0-0-|-1-1-1-1-1-1-1-1-|-3-3-3-3-3-3-3-3-|-3-3-3-3-3-3-3-3-| G|-0-0-0-0-0-0-0-0-|-0-0-0-0-0-0-0-0-|-0-0-0-0-0-0-0-0-|-0-0-0-0-0-0-0-0-| D|-2-2-2-2-2-2-2-2-|-2-2-2-2-2-2-2-2-|-0-0-0-0-0-0-0-0-|-0-0-0-0-0-0-0-0-| A|-2-2-2-2-2-2-2-2-|-3-3-3-3-3-3-3-3-|-2-2-2-2-2-2-2-2-|-2-2-2-2-2-2-2-2-| E|-0-0-0-0-0-0-0-0-|-----------------|-3-3-3-3-3-3-3-3-|-3-3-3-3-3-3-3-3-| Lyrics: I…
-
Note: Please use the chord fingering as shown below to match what is played. For the outro play the F#m/A and A on the 5th fret. Only need to take pinkie off. [Chords] [Aadd9 xx7653] [C#m7 x46457] [F#m/A…
-
Dm C G Dm Dm C F Dm e|-----------------------------------------------------------------------| B|-6--6---5--5---8---6-p-------------6--6---5--5---6--6---6--------------| G|-7--7---5--5---7---7---------------7--7---5--5---5--5---7--------------| D|-7--7---5--5---9---7----------0----7--7---5--5---7--7---7--------------| A|-5--5--------------5---0--0h3------5--5-----------------5--------------| D|-0--0--------------0---------------0--0-----------------0--------------| [Verse] Dm…
-
[Intro] D A e|----------------------------------------------------------------| B|----------------------------------------------------------------| G|----------------------------------------------------------------| D|-7-7-9--7-7-7-9-------------------------------------------------|…
-
Intro is: A A A A D D played rapidly. A It must be nice to be steady, it must be nice to be firm A D A It must be nice never to move off of the mark A it must be nice to be dependable and never let anyone down…
-
[Intro] 4x E A [Verse 1] E A Teach the gifted children E A Teach them to have mercy E A Teach them about sunsets E…
-
D All your two-bit friends G A D they're shootin' you up with pills They said that it was good for you G A that it would cure your ills C…
-
Tuning: Standard (E-A-D-G-B-E) [Verse] Esus4 E I know you're disappointed Esus4 E In the way I handled things Esus4 E You're thinking I misread the times Esus4 E And acted cowardly Esus4…
-
E* /D# /C# /B E|-0----0-----0----0----------------| B|-0----0-----0----0----------------| G|----------------------------------| D|-2----1---------------------------| A|------------4----2----------------| E|----------------------------------| [Intro] E…
-
A C#m It must be nice to disappear D Dm to have a vanishing act A C#m to always be looking forward D Dm and never looking back A…
-
Capo 2nd [Verse 1] C G F G I was sleeping, gently napping Am E Am E Am when I heard the phone F G C G Who is on the other end talking F G C G C am I even…
-
[Intro] C A [Verse 1] Dsus4 Dm Gm/D Csus4 C C A When she walked on down the street Dsus4 Dm Gm/D C She was like a child staring at her feet C…
-
[Intro] E [Verse] E She's out of her mind G Amaj7 Like the wind in the storm Cm Oh, like the ocean at dawn Cm7 E As it disappears, with the riptide [Verse] E She's…
-
[Intro] A A D/F# Dm A A D/F# Dm [Verse 1] A I met a new me at 8 am, Amaj7 The other one got lost A7 This was not a trade in, D Although I wouldn't believe the cost Dm I woke up crying as we said goodbye A…
-
[Intro] A [Verse] A I wanna be black, have natural rhythm A F#m D Shoot twenty foot of jism too A And fuck up the jews [Verse] A I wanna be black, I wanna…
-
Tuning:EADGBE A e|-0--0------------------------0--0------------------------------------------| B|-2--2------------------------2--2------------------------------------------| G|-2--2------------------------2--2------------------------------------------| D|-2--2----------2--------2----2--2-----------2---------2--------------------| A|-0--0----2--4-----2--4-------0--0-----2--4------2--4-----------------------| E|-x--x------------------------x--x------------------------------------------| Bm…
-
Train entering the city I lost myself and never came back Took a trip 'round the world and never came back Black silhouettes, crisscrossed tracks, never came back Forever changed…
-
[Intro] G e|--------------------------------------------------------------------| B|-1-0----------------------------------------------------------------| G|-----0--------------------------------------------------------------| D|-------0------------------------------------------------------------| A|--------------------------------------------------------------------| E|--------------------------------------------------------------------| [Verse]…
-
[Intro] D A F G D A F G D [Verse 1] A Miss Riley had a dog G D She used to keep it in her backyard A And when the dog began to bark G…
-
[Instrumental] E G#m A B x4 [Verse 1] E G#m It can only lead to trouble if you break my heart A Am If you accidentally crush it on the ides of…
-
[Intro] d d d u u d Still needs to be finished e|--14----17-17----14--| B|--15-15-15-------15--| G|--14-14-14----14-14--| D|---------------------| A|---------------------| E|---------------------| [Intro] D…
-
G G/F# C9 A Heavenly arms reach out to hold me G G/F# C9 A Heavenly arms entice you to dance G C9 G G/F# Em7 In a world of ill will, the…
-
[Intro] Dm [8x] G C/G D [8x] [Verse 1] G C/G Dsus2 You can't depend on your family G C/G Dsus2 You can't depend on your friends G C/G Dsus2 You…
-
[Intro] C A Dm G C A Dm G [Verse 1] C A I was angry, I said things I shouldn't say Dm G But please don't turn your back C A Sometimes…
-
[Piano Intro] e|------5------------------------------5--------------------------------| B|----6-------5-----6-5--------------6-------5-----6-5-----10-----------| G|--7-----7-6-----------7-5-4-7----7-----7-6-----------7-5--------------| D|--7-------7----------------------7-------7----------------------------| A|----------------------------------------------------------------------| E|----------------------------------------------------------------------| [Verse…
-
[Intro] e|---------------------------------------------------------------------------| B|---------------------------------------------------------------------------| G|---------------------------------------------------------------------------| D|---------------------------------------------------------------------------| A|------0h3p0-----0----------------------------------------------------------| E|-0h3---------3-------------------------------------------------------------| [Verse]…
-
[Intro]: F C G C (x4) C [Verse] F C G C I don't like opera and I don't like ballet F C G C And new wave French movies, they just…
-
[Intro] C F C F e|----------------------------------------------------------------| B|-------------1--0--0--1-------------1--0--0--1------------------| G|-------------0--0--2--2-------------0--0--0--2------------------| D|----------------------------------------------------------------| A|----------------------------------------------------------------| E|----------------------------------------------------------------| [Verse] C…