Аккорды «Bob Dylan»
13-кратный призёр Грэмми, Нобелевская и Пулитцеровская премии в области литературы, 1 Оскар, 1 Золотой глобус, орден почётного легиона, президентская медаль Свободы, национальная медаль искусств США, Сент-Андрусский университет (статус почётного доктора музыки), медаль центра имени Кеннеди, орден искусств и литературы (Коммандор), зал славы композиторов, Принстонский университет (статус почётного доктора музыки), премия Томаса Пейна, премия Дороти и Лиллиан Гиш, Polar Music Prize...
Боб Дилан…
Читать полностью...
13-кратный призёр Грэмми, Нобелевская и Пулитцеровская премии в области литературы, 1 Оскар, 1 Золотой глобус, орден почётного легиона, президентская медаль Свободы, национальная медаль искусств США, Сент-Андрусский университет (статус почётного доктора музыки), медаль центра имени Кеннеди, орден искусств и литературы (Коммандор), зал славы композиторов, Принстонский университет (статус почётного доктора музыки), премия Томаса Пейна, премия Дороти и Лиллиан Гиш, Polar Music Prize...
Боб Дилан (Bob Dylan) — американский автор-исполнитель песен, поэт, художник, киноактер. Является значимой фигурой в популярной музыке на протяжении пяти десятилетий. Многие его песни, такие, как «Blowin’ in the Wind» и «The Times They Are a-Changin’», стали гимнами для движения гражданских прав и антивоенного движения в США.
По данным опроса журнала Rolling Stone — является второй (после The Beatles) по значимости фигурой в истории рок-музыки.
В 2008 году Боб Дилан получил Пулитцеровскую премию «за выдающееся влияние на популярную музыку и американскую культуру, отмеченное лирическими композициями исключительной поэтической силы».
Детство и юность.
Роберт Циммерман родился 24 мая 1941 г. в городке Дулут (штат Миннесота), в семье мелкого торговца. Родители музыканта активно участвовали в жизни местной еврейской общины. Его предки приехали в Америку из Восточной Европы и черноморского побережья Турции (через Одессу). В своей автобиографии Дилан упоминает даже о каких-то киргизских корнях.
В 1947 г. отец Роберта заболел полиомиелитом, и семья переехала в соседний город Хиббинг. Роберт в детстве много слушал музыкальные передачи с записями блюза. Особенно его впечатлила фолк-музыка Хэнка Уильямса и Вуди Гатри (за которым он ухаживал в больнице во время его смертельной болезни). Он осваивает азы игры на гитаре, его излюбленным инструментом становится губная гармошка. В возрасте десяти лет он написал первые стихи.
Учась в средней школе, Боб выступает в составе различных коллективов, исполнявших народную музыку в кафе и барах. Музыкальные занятия он продолжает и после поступления в Университет Миннеаполиса (1959). За свою карьеру он использовал несколько псевдонимов. Своим основным псевдонимом, получившим мировую известность, музыкант сделал имя любимого поэта Дилана Томаса.
Фолк-музыка
После поездки в Денвер Дилан твёрдо решил стать профессиональным музыкантом. В январе 1961 г. он приезжает в Нью-Йорк. Довольно быстро его имя становится популярным в Гринвич-Виллидж. Вышедший в феврале 1962 году дебютный альбом «Bob Dylan» состоял в основном из перепевок песен классического фолк- и блюз-репертуара. Удивление вызывала нарочито разговорная манера исполнения, в которой они были исполнены. Для следующего альбома «Freewheelin' Bob Dylan» Дилан написал в течение года значительное число «протестных» песен с политическим подтекстом. Насчёт музыкального оформления этих песен музыкант и его импресарио разошлись во мнениях. Музыкант пытался записывать рок-н-ролл с группой гитаристов и ударников, однако под давлением импресарио альбом был выпущен как акустическая запись фолк-мелодий с нехитрым гитарным сопровождением.
Боб Дилан и Джоан Баез, август 1963 г.
Несмотря на музыкальный консерватизм и довольно сырую манеру исполнения, «Freewheelin' Bob Dylan» стал водоразделом в истории фолк-музыки. За всё время существования популярной музыки никто ещё не писал таких глубоких песен, как «Bob Dylan’s Dream» («Сон Боба Дилана»). Апокалиптические видения «ядерной зимы» в «A Hard Rain’s a-Gonna Fall» оказались особенно актуальными в месяцы Карибского кризиса. В стране набирало силу движение за права человека и за расовое равноправие. В этих условиях большой резонанс получила песня Дилана «Blowin' in the Wind» в исполнении трио Peter, Paul & Mary. Свои версии этой песни записали такие своеобразные музыканты, как Марлен Дитрих, Элвис Пресли, Этта Джеймс, Стиви Уандер и Долли Партон. Под впечатлением от неё звезда ритм-энд-блюза Сэм Кук написал центральное произведение соул-музыки 1960-х — «A Change Is Gonna Come», величавый гимн борьбы чернокожих за равенство. Однако основным исполнителем песен Дилана в эти годы была его невеста Джоан Баез, значительная часть репертуара которой принадлежала перу Дилана.
«Freewheelin' Bob Dylan» произвёл большое впечатление не только на любителей фолк-музыки и не только в США. Кумиры британской публики The Beatles, по свидетельству Джорджа Харрисона, заслушали его "до дыр". Альбом Дилана научил ливерпульскую четвёрку, что содержанием популярной музыки могут быть не только романтические чувства мужчины и женщины. По примеру Дилана «битлы» стали экспериментировать с песнями и усложнять свой репертуар. Между тем, в начале 1964 года выходит новый альбом протестных песен Дилана «The Times They Are A-Changing», за которым через несколько месяцев последовал диск «Another Side of Bob Dylan», в музыкальной ткани которого появляются вкрапления блюза и ритм-энд-блюза. Под влиянием чтения Джона Китса и Артюра Рембо слова песен Дилана становятся всё более литературными и суггестивными. Впервые в истории музыки суть не излагается прямым текстом, а передаётся сцеплениями сложных образов. Иногда слово следует за словом, будто «поток сознания».
Переход к фолк-року
На рубеже 1964 и 1965 годов на вершину американских чартов продаж (Billboard Hot 100) одна за другой поднимаются рок-н-ролльные кавер-версии дилановских песен «House of the Rising Sun» (в исполнении британской команды The Animals) и «Mr. Tambourine Man» (в исполнении американцев The Byrds). В последней песне содержалось зерно психоделической музыки: слова её недоступны для однозначного толкования, что заставило многих заключить, что они были написаны под воздействием наркотиков (LSD).
Широкая популярность этих аранжировок, вкупе с прослушиванием нового материала The Beatles, побудили Дилана собрать команду рок-музыкантов и перейти от акустической фолк-музыки к фолк-року. Эта перемена в полной мере сказалась в его альбоме «Bringing It All Back Home» (март 1965 г.), который был с недоумением воспринят в среде поклонников фолк-музыки. Выступление Дилана с рок-номерами на фолк-фестивале в Ньюпорте было встречено шквальным свистом. Публика ожидала от него новых песен с налётом политического протеста, в то время как сам поэт направлялся в совершенно другом направлении.
Великая рок-трилогия
Летом 1965 года Дилан выпускает свой первый полноценный рок-альбом — «Highway 61 Revisited». На протяжении нескольких лет мир рок-музыки переваривал революционный заряд этой пластинки. В серьёзных литературных журналах стали появляться статьи, разбирающие слова песен Дилана. Подсчитано, что с 1964 по 1966 год более сотни различных артистов перепевали его новые песни. Выходу «Highway 61 Revisited» предшествовал сингл «Like a Rolling Stone» (2-е место в США), который тоже был революционным во многих отношениях. Помимо пронзительной поэтичности текста и мощного рок-н-ролльного бита этот шестиминутный сингл положил конец той эпохе, когда синглами не выпускались песни, превышающие по продолжительности три минуты. В 2004 году эта песня возглавила составленный по опросу журнала Rolling Stone cписок 500 лучших песен всех времён. (В аналогичном перечне альбомов «Highway 61 Revisited» занял четвёртое место).
С осени 1965 по весну 1966 года у Дилана был весьма плотный гастрольный график. Одновременно развивался бурный роман с начинающей актрисой киностудии Энди Уорхола — Идди Седжвик, про которую, видимо, была написана его выдающаяся баллада «Just Like a Woman». Певец чувствовал, что для проведения масштабного рок-турне ему необходима достойная команда музыкантов. Осенью 1965 года он стал гастролировать с блюз-группой The Hawks («ястребы»), которая вскоре переменила название на The Band («команда») и с большим успехом сопровождала его в течение ряда лет. Наиболее насыщенным получилось турне по Великобритании, в ходе которого Дилан отыграл свой самый знаменитый концерт, в Манчестере, во время которого кто-то из толпы крикнул ему «Иуда!» (намёк на его отход от протестных гимнов начала шестидесятых), на что участники The Band виртуозно ответили исступлённо-яростным исполнением «Like a Rolling Stone». До 1998 года запись этого исторического концерта можно было приобрести только в качестве бутлега. То же самое касается множества замечательных песен, которые Дилан исполнял на концертах, но которым не было суждено войти в его студийные альбомы.
Боб Дилан на обложке двойного альбома «Blonde on Blonde» (1966).
В мае 1966 года вышел двойной рок-альбом Дилана — «Blonde on Blonde», который во многом развивал темы предыдущих двух. Сам музыкант описал звучание альбома как «that wild, thin mercury sound» («тот дикий, утончённый ртутный звук»). Вскоре стали говорить о наличии в его творчестве своеобразной рок-трилогии («Bringing It All Back Home», «Highway 61 Revisited», «Blonde on Blonde»), которую принято считать его величайшим свершением и одним из крупнейших явлений в американской культуре 20-го столетия. Между рок-критиками давно не затихает спор, какой из альбомов трилогии следует считать вершиной дилановского творчества.
Кантри-рок
29 июля 1966 года Дилан попал в мотоаварию и вынужден был свернуть гастрольную деятельность. Сообщалось, что его состояние было критическим и что несчастный случай привёл к временной амнезии, хотя подлинная тяжесть полученных травм остаётся поводом для кривотолков. Некоторые биографы полагают, что этот несчастный случай был использован Диланом как предлог для того, чтобы переосмыслить направление своей музыкальной деятельности и провести как можно больше времени в загородном доме с семьей (к тому времени он был женат и у него было несколько детей).
Во время этого периода затворничества Дилана навещали участники The Band. В течение нескольких месяцев они записывали с ним как новые песни (тексты которых стали гораздо более прозрачными), так и вариации традиционных народных мелодий. Эти записи свидетельствуют о наметившемся отходе Дилана от рок-музыки в сторону кантри. Официально они не были выпущены, но циркулировали в качестве бутлегов, и только в 1975 г. лейбл Columbia Records пресек незаконное распространение путём выпуска официальной версии Basement Tapes («плёнок из подвала»). Собственно, тогда в мире рок-музыки впервые и появилось такое понятие, как бутлег.
В декабре 1967 г. в продажу поступил долгожданный альбом со свежими песнями Дилана — «John Wesley Harding» (2-е место в США, 1-е место в Великобритании), который положил начало новому направлению популярной музыки — кантри-року. Хотя большинство рок-музыкантов отнеслось без энтузиазма к очередному повороту в музыкальном развитии Дилана, камерное звучание этого диска и его нарочито незамысловатая лирика (зачастую с библейским подтекстом) произвели большое впечатление на музыкантов из южных штатов США. Скажем, визитной карточкой Джими Хендрикса стала утяжелённая версия вошедшей в этот альбом песни «All Along the Watchtower»; сам Дилан признал его обработку лучшей из всех.
Увлечение Дилана традиционной американской музыкой привело его в столицу кантри — Нэшвилл. Здесь он мог записываться с ведущими сессионными музыкантами этого направления, а также с легендарным Джонни Кэшем. Добиваясь чистоты звука, на время записи нового альбома он изменил тембр своего голоса и даже бросил курить. Вышедший в 1969 году альбом «Nashville Skyline» был ближе по звучанию к традиционному кантри, нежели к кантри-року. Он смутил многих поклонников Дилана (которые находили его новый материал неровным по качеству), однако выпущенная синглом песня «Lay Lady Lay» пользовалась успехом у публики и вошла в лучшую десятку поп-чартов США. Эта песня предназначалась Диланом для кинодрамы «Полуночный ковбой», на отдельные темы которой и намекает весьма рискованный по тем временам текст.
Творческий кризис
После нэшвилльского периода музыкальное развитие Дилана зашло в тупик. По-видимому, 30-летнему музыканту было неясно, в какую сторону двигаться дальше. На его двойном альбоме «Self-Portrait» (июнь 1970) были перемешаны новые песни, вновь записанные старые хиты, концертные записи и кавер-версии песен других исполнителей. На музыкальную общественность альбом произвёл самое удручающее впечатление. Стали поговоривать, что с концом шестидесятых выдохся и их главный музыкальный локомотив — Боб Дилан.
Уже в октябре 1970 Дилан выпустил новый альбом «New Morning», призванный реабилитировать его в глазах публики после громкого провала «Self-Portrait». Это был шестой альбом Дилана, возглавивший британские чарты продаж. Тогда же в продажу поступил его экспериментальный роман «Тарантул», написанный под влиянием Джека Керуака. В августе 1971 музыкант отыграл на грандиозном концерте, устроенном Джорджем Харрисоном в помощь обездоленным жителям Бангладеша. После этого на протяжении года про него почти ничего не было слышно.
В 1973 Дилан неожиданно дебютировал в кино. Он сыграл в фильме «Пэт Гэрретт и Билли Кид» и написал для него гимн «Knockin' on Heaven’s Door» («достучаться до небес», 4-е место в США). Эта песня вошла в золотой фонд рок-музыки и впоследствии исполнялась десятками артистов — от Боба Марли и Роджера Уотерса до U2 и Guns N'Roses.
Концертная деятельность и «Blood on the Tracks»
В это время истёк контракт Дилана с Columbia Records, и он поспешил сменить лейбл. В догонку ему Columbia выпустила подборку «Dylan», в которую вошёл, кажется, самый худший материал, записанный Диланом в прежние годы и отсеянный им из окончательных версий своих альбомов. На вновь созданом лейбле Дэвида Геффена музыкант записал и выпустил первый студийный альбом за три с половиной года — «Planet Waves» (1974). Это был первый его диск, дебютировавший на верхней строчке Billboard 200. Большинство песен были вдохновлены непростыми отношениями с женой Сарой (их брак близился к распаду).
Для раскрутки нового альбома Дилан и The Band пустились в длительный тур по США, который стал самым коммерчески успешным в истории рок-н-ролла. На концертах исполнялись не только старые и новые песни Дилана, но и главные хиты Робби Робертсона из The Band — такие, как «The Night They Drove Old Dixie Down» и «The Weight». Восторженный приём, оказанный Дилану во время гастролей по США, вдохновил Геффена выпустить двойной концертный диск «Before the Flood», записанный во время этого турне.
Между тем, вернувшись из турне, Дилан примирился с Columbia Records и приступил к записи своего пятнадцатого студийного альбома — «Blood on the Tracks». Впервые с середины 1960-х песни носили пронзительно-исповедальный характер, что было не в последнюю очередь обусловлено неурядицами в семейной жизни Дилана. В качестве продюсера диска был приглашён авторитетный Фил Рамон. На таких дорожках, как «Tangled Up in Blue», было видно, насколько вырос Дилан за последние годы в качестве вокалиста. В начале 1975 г. альбом возглавил хит-парад американских альбомов и стал одним из самых прибыльных релизов за всю карьеру Дилана. Критики сравнивали «Blood on the Tracks» с пластинками его эпохальной рок-трилогии середины шестидесятых; некоторые утверждают, что это его самый продуманный и совершенный альбом.
На волне этого триумфа Дилан и Робертсон загорелись планом организовать грандиозный концертный тур, который должен был превзойти предыдущий по всем показателям. К участию в этом проекте, помимо The Band, были привлечены Джоан Баез, Джони Митчелл, Мик Ронсон и Аллен Гинзберг. По ходу дела Дилан наспех записал шестнадцатый студийный альбом «Desire», который царил на вершине чартов на протяжении пяти недель. Турне под названием Rolling Thunder Review началось осенью 1975 и закончилось 25 ноября 1976 года в Сан-Франциско прощальным концертом The Band, который был озаглавлен «последний вальс» («The Last Waltz»). Помимо Дилана, здесь выступили Нил Янг, Ван Моррисон, Джони Митчелл, Эрик Клэптон и Мадди Уотерс. Режиссёр Мартин Скорсезе выпустил об этом событии один из самых знаменитых концертных фильмов в истории музыки.
Восьмидесятые годы: христианство
Хотя The Band прекратили концертную деятельность, Дилан на протяжении 1978 года продолжал выступать по всей стране, причём мнения наблюдателей об этих концертах были далеко не однозначными. На исходе года 37-летний музыкант объявил о том, что ему заново открылись истины христианства. Начиная с записанной в 1979 году c гитаристом Марком Нопфлером пластинки «Slow Train Coming», на его альбомах начинают преобладать песни религиозной тематики. В своих новых работах Дилан гневно обрушивался на проституцию и порнографию. Многие восприняли это как ханжество. Например, Джон Леннон написал одну из своих последних песен «Serve Yourself» («служи себе самому») как ответ на дилановский призыв «Gotta Serve Somebody» («надо служить другим»).
Разочарованный негативными откликами о своих новых работах, Дилан находил отдушину в непрерывной концертной деятельности. Так, в 1985 году он едва ли не первым из западных рокеров выступал в Советском Союзе, на становление рок-музыки в котором оказал большое влияние через посредство таких поклонников своего творчества, как Борис Гребенщиков и Майк Науменко. В американском туре 1986 года его сопровождал Том Петти с группой The Heartbreakers, в 1987 году он гастролировал вместе с Grateful Dead, а в 1988 г. выступал в составе супергруппы The Traveling Wilburys (Харрисон, Орбисон, Петти, Линн). В том же году Дилан объявил о том, что начинает «бесконечное турне» (the never-ending tour), которое поначалу включало по 200 концертов в год и фактически продолжается (хотя и с меньшим размахом) до сегодняшнего дня.
Девяностые годы: чествования
Боб Дилан на стокгольмском концерте 1996 года.
После провала амбициозного диска «Under the Red Sky» (1990), к записи которого были привлечены Элтон Джон и другие звёзды, Дилан не переступал порог студий звукозаписи в течение семи лет. Он продолжал выступать с концертами и всё больше времени уделял своему увлечению живописью. В начале 1997 г. новостные агентства передали тревожную новость о том, что Дилан был госпитализирован с острым перикардитом. По словам самого музыканта, он уже «приготовился увидеть Элвиса», как его состояние улучшилось. К началу осени он был уже в состоянии совершить путешествие в Болонью, где папа Иоанн Павел II произнёс перед двухсоттысячной толпой проповедь, основанную на темах дилановского гимна «Blowin' in the Wind». В декабре выздоровевшего музыканта принял президент Билл Клинтон, который вручил ему награду Центра Кеннеди, отметив, что «Дилан повлиял на людей моего поколения больше, чем любой другой представитель творческой профессии».
В конце 1997 года Дилан выпустил первый за десятилетие альбом новых песен — «Time Out of Mind». Он был спродюсирован Дэниелом Лануа, известным по своей многолетней работе с рок-группой U2. На этом альбоме Дилан звучит как начинающий артист, отсылки к его прежним работам практически отсутствуют. Обращает на себя внимание, что до неузнаваемости изменился его голос. Критики единогласно провозгласили новые песни Дилана лучшими с момента выхода «Desire», а журнал «Ньюсуик» поместил фотографию музыканта на обложку очередного номера. Обозреватель «The Chicago Tribune» сравнил своё впечатление от прослушивания «Time Out of Mind» с тем, которое оставляет просмотр фильма Дэвида Линча или чтение романа Сэмюэля Беккета. В начале 1998 года альбому были присуждены три награды «Грэмми», в том числе в самой престижной номинации — «альбом года». Два года спустя Дилан выиграл кинопремии «Оскар» и «Золотой глобус» за новую песню «Things Have Changed», написанную к фильму «Вундеркинды».
События последних лет
11 сентября 2001 года ознаменовалось не только террористическими атаками в США, но и выходом 31-го студийного альбома Боба Дилана, «Love and Theft», который был очень тепло принят публикой и критиками. Дилан, известный своим отрицательным отношениям к современным студийным «примочкам», самостоятельно спродюсировал этот альбом под псевдонимом «Джек Фрост». Наблюдателей порадовало, что с годами музыкант расширяет свой стилевой диапазон: на этом диске особенно заметно влияние джаза.
Дилан (под псевдонимом «Сергей Петров») и Ларри Чарльз написали сценарий к фильму «Шоу века» (2003), в котором сыграли — помимо самого Дилана — такие актёры, как Пенелопа Крус, Джессика Ланж и Вал Килмер. Этот фильм не впечатлил кинокритиков. В октябре 2004 года состоялась презентация первой части дилановской автобиографии «Хроники». В сентябре 2005 года Би-би-си показало документальный телефильм Мартина Скорсезе «Нет пути домой» о жизни и творчестве молодого Дилана. В 2006 году начались съемки посвящённого Дилану байопика «Там нет меня». В этой картине заняты Кейт Бланшетт, Кристиан Бэйл, Ричард Гир и Хит Леджер.
29 августа 2006 года состоялся релиз альбома «Modern Times», который завершает трилогию альбомов, начатую «Time Out of Mind» и продолженную «Love and Theft». Этот альбом вошёл в историю, дебютировав на первой строчке в Billboard 200. Таким образом, 65-летний Боб Дилан стал самым возрастным артистом, которому удалось покорить американские чарты продаж. Вокал музыканта стал ещё более грубым (если не сказать старческим), однако это не повлияло на оценку данной записи музыкальными критиками. Скажем, журнал Rolling Stone назвал «Modern Times» лучшим диском года, а Американская академия звукозаписи присудила Дилану премию «Грэмми» за лучшее сольное рок-исполнение.
Интересные факты
* Хантер Томпсон не только посвятил Бобу Дилану свою книгу «Страх и ненависть в Лас-Вегасе», но и завещал, чтобы на его похоронах прозвучала песня Дилана «Mr. Tambourine Man».
* Множество артистов исполняли кавер-версии песен Дилана. Наиболее известными стали "Mr. Tambourine Man" в исполнении The Byrds, "All Along The Watchtower" в версии Джимми Хендрикса. Также песни Дилана исполняли The Rolling Stones, The White Stripes, Линк Рей, Джордж Харрисон.
* Боб Дилан не раз номинировался на Нобелевскую премию по литературе.
* Авторитетный журнал «Тайм», подводя итоги 20-го века, включил Дилана в сотню самых влиятельных людей этого столетия.
* Джэкоб Дилан, сын Боба, является вокалистом рок-группы The Wallflowers.
Псевдонимы
* Элстон Ганнн (Elston Gunnn)
* Боб Дилан (Bob Dylan, имя, ставшее официальным)
* Blind Boy Grunt
* Боб Лэнди (Bob Landy)
* Роберт Милквуд Томас (Robert Milkwood Thomas)
* Счастливчик Уилбери (Lucky Wilbury)
* Бу Уилбери (Boo Wilbury)
* Джек Фрост (Jack Frost)
* Сергей Петров (Sergei Petrov)
Дискография
Студийные альбомы
1. Bob Dylan — 1962
2. The Freewheelin' Bob Dylan — 1963 Remastered: Hybrid Stereo SACD
3. The Times They Are A-Changin' — 1964
4. Another Side of Bob Dylan — 1964 Remastered: Hybrid SACD with Surround Mix
5. Bringing It All Back Home — 1965 Remastered: Hybrid SACD with Surround Mix
6. Highway 61 Revisited — 1965 Remastered: Hybrid Stereo SACD
7. Blonde on Blonde — 1966 Remastered: Hybrid SACD with Surround Mix
8. John Wesley Harding — 1967 Remastered: Hybrid Stereo SACD
9. Nashville Skyline — 1969 Remastered: Hybrid Stereo SACD
10. Self Portrait — 1970
11. New Morning — 1970
12. Pat Garrett & Billy the Kid — 1973 (саундтрек)
13. Dylan — 1973
14. Planet Waves — 1974 Remastered: Hybrid Stereo SACD
15. Blood on the Tracks — 1975 Remastered: Hybrid SACD with Surround Mix
16. The Basement Tapes — 1975
17. Desire — 1976 Remastered: Hybrid Stereo SACD
18. Street Legal — 1978 Remastered: Hybrid Stereo SACD
19. Slow Train Coming — 1979 Remastered: Hybrid SACD with Surround Mix
20. Saved — 1980
21. Shot of Love — 1981
22. Infidels — 1983 Remastered: Hybrid Stereo SACD
23. Empire Burlesque — 1985
24. Knocked Out Loaded — 1986
25. Down in the Groove — 1988
26. Oh Mercy — 1989 Remastered: Hybrid Stereo SACD
27. Under the Red Sky — 1990
28. Good as I Been to You — 1992
29. World Gone Wrong — 1993
30. Time Out Of Mind — 1997
31. "Love and Theft" — 2001 Remastered: Hybrid SACD with Surround Mix
32. Modern Times — 2006
33. Together Through Life - 2009
34. Tempest - 2012
35. Shadows in the Night - 2015
Концертные альбомы
o Before the Flood — 1974
o Hard Rain — 1976
o Bob Dylan at Budokan — 1979
o Real Live — 1984
o Dylan & the Dead — 1988
o The 30th Anniversary Concert Celebration — 1993
o MTV Unplugged — 1995
o Live at the Gaslight 1962 — 2005
o Live at Carnegie Hall 1963 — 2005
Traveling Wilburys
*
o Traveling Wilburys Vol. 1 — 1988
o Traveling Wilburys Vol. 3 — 1990
Скрыть...
-
intro: C G Dm C G F C G Dm C G F C G Dm Mama take this badge from me C G F I can't use it any more It's getting dark too dark to see Feels like I'm knockin' on heaven's door C…
-
[C]Once upon a time you[Dm7] dressed so fine You[C] threw the bums a dime[F] in your prime,[G] didn't you? [C]People'd call, say, "[Dm7]Beware doll, you're[C] bound to fall" You thought [F]they were all[G]kiddin' you [F]You…
-
G C D G How many roads must a man walk down C G Before you call him a man? C D G Yes, `n` how many seas must a white dove sail C D Before…
-
F Chorus: B C F B Hey, Mr. Tambourine Man, play a song for me, F B C I'm not sleepy and there is no place I'm going to. B C F…
-
Play it with the Capo on the 4th fret. C G Am Am (G) e|-----------------|--------0h1------|----------------|----------------| B|------------1----|------------0----|---1-------1----|---1--------1---| G|----------0------|----0------------|---------2------|----------2-----| D|----2------2-----|-----0--------0--|---2------2-----|---2-------2----| A|-3---------------|-----------------|0---------------|0---------------| E|-------3---------|-3---------------|----------------|-------3--------| F…
-
Holding A minor Holding C holding D Holding F E|---------0----------------------0----------2------------1----| B|-------1---1----------------1------1-----1-----------1-----1-| G|-----2-------2-----------0-------------2----------2----------| D|-2---------------------2-------------2-------0-3-------------| A|---0--------------0-3----------------------------------------| E|-------------------------------------------------------------| Holding…
-
b G C G Oh, where have you been, my blue eyed son? G C D Oh, where have you been, my darling young one? C D G I've stumbled on the side of twelve misty mountains C D G I've walked and I've crawled on six crooked highways C…
-
|--------|--------|--------|--------|--------| |--0----1|--1----0|--0----1|--1----0|--0----0| |-----0--|-----0--|-----0--|-----0--|-----0--| |--0---0-|--2---2-|--0---0-|--2---2-|--0---0-| |--------|--------|--------|--------|--------| |3---3---|3---3---|3---3---|3---3---|3---3---| |--------|--------|--------|--------|--------|--------| |--0-----|--3----3|---0-0-0|---01---|--0----1|--1----0| *|-----0-0|-----0--|--------|-2---2--|-----0--|-----0--| *|--0---0-|--2---2-|--2---2-|--0---0-|--0---0-|--2---2-| |--------|--------|--------|--------|--------|--------| |3---3---|0---0---|0---0---|2---2---|3---3---|3---3---| |--------|--------|--------|--------|--------| |--0-----|--3----3|---01---|--0----1|--1----0| |-----0-0|-----0--|-2---2--|-----0--|-----0--| |--0---0-|--2---2-|--0---0-|--0---0-|--2---2-| |--------|--------|--------|--------|--------| |3---3---|0---0---|2---2---|3---3---|3---3---| |--------|--------|--------|--------|--------|--------| |--0-----|--3----3|--3-----|-1------|--0----1|--1----0| |-----0-0|-----0--|-----0--|---0-2-2|-----0--|-----0--| |--0---0-|--2---2-|--2---2-|--2---0-|--0---0-|--2---2-| |--------|--------|--------|3-------|--------|--------| |3---3---|0---0---|0---0---|----2---|3---3---|3---3---| |--------|--------|--------|--------|---01---|--------| |--0-----|--3----3|---01---|--0-----|-----3--|--0-----| |-----0-0|-----0--|-2---2--|-----0-0|-2-----2|-----0-0|* |--0---0-|--2---2-|--0---0-|--0---0-|--0---0-|--0---0-|* |--------|--------|--------|--------|--------|--------| |3---3---|0---0---|2---2---|3---3---|2---2---|3---3---|…
-
Capo on 3rd fret C Am Em Crimson flames tied through my ears F G C Rollin' high and mighty traps... C Am Em Pounced with fire on flaming roads F G Using i-deas as my maps... Am Em "We'll meet on edges, soon said," I, F…
-
Capo 4th fret Chords: G6 320000 Am 002210 F[barre chord] 133211 [Am]"There must be some[G6] way[F] out of here," [G6] [Am] Said the joker[G6] to the[F] thief, [G6] [Am]"There's too much[G6] con[F]fusion, [G6] [Am] I can't…
-
Capo 4th Fret Intro: |-0---0-0-0---0000-|-0------ |-1---1-1-1---1111.|-1------ |-0---0-0-0---0000-|-0------ |-2---2-2-2---3333-|-2--etc- |-3---3-3-3---3333.|-3------ |-0---0-0-0---0000-|-0------ They're selling[C] postcards[F]…
-
Darkness at the break of noon -----0---0--0--0----|-----0---0--0--0----| -----3---3--3--3----|-----3---3--3--3----| -----0---0--0--0----|-----0---0--0--0----| -----0---0--0--0----|-----0---0--0--0----| -2------------------|-2------------------| --------------------|--------------------| Shadows…
-
TUNING: E B E G# B E E5 They sat together in the park E5/Eb As the evening sky grew dark E5/D She looked at him and he felt a spark C#7/E Tingle to his bones Am 'Twas then he felt alone E5 E5/Eb Esus4 And wished that he'd…
-
D F#m 'Twas in another life time, G D One of toil and blood. D F#m When blackness was a virtue G D…
-
TUNING: D A D F# A D or E B E G# B E E(2) E11 E(2) E11 Early one morning the sun was shinin' he was layin' in bed E(2) E11 E(3) Emaj7 Esus4 Wondering if she'd changed at all, if her hair was still red E(2) E11 E(2) E11 Her…
-
TUNING: E B E G# B E A E A TURNAROUND 1 A D What's the matter with me? I don't have much to say A B Daylight's sneaking' through the window E And I'm still in this all night cafe A Walking to and fro beneath the moon D Out…
-
My[C] love she speaks like silence,[G] [F]without ideals or[C] violence, [G] [F]She doesn't have to say she's[C] faithful, Yet[Dm] she's true, like[F] ice, like[G] fire. [C]People carry roses,[G] [F]and make promises by…
-
G May God bless and keep you always C G May your wishes all come true G May you always do for others D And let others do for you G May you build a ladder…
-
(no/capo) -------0------------------------0-----------0----- -----0---0-------2-----0------0---0-------0---0--- ---1-------1---2-----2------1-------1---1-------1- -2-----------2-----1------2-----------2----------- -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- **Capo…
-
Verse: G# Bbm The man in me will do nearly any task, Eb C# G# And as for compensation, there's little he would ask. G# Take a woman like you C# G# To get through to the man in me. Chorus: C# G# But, oh, what a wonderful…
-
G Bm F Am G Bm F Am G Bm F Am G Bm F Am Lay, lady, lay, lay across my big brass bed G Bm F Am G Bm F Am Lay, lady, lay, lay across my big brass bed D Em G Whatever colours you have in your mind D Em G I'll show them to you…
-
Am Dm I laid on a dune I looked at the sky G Am When the children were babies And played on the beach Am Dm You came up to behind me I saw you go by G Am You were always so close and still within' reach C Em F Sara, Sara G…
-
[Shawn Colvin's recording is actually in C; capo 5.] [For chord fingerings, see the tablature at the end of this file.] Em/G Em/F# C/E|- C/D C G G D/A D/A [intro] Em/G Em/F C/E|- C/D C…
-
A A Johnny's in the basement mixin' up the medicine, I'm on the pavement, thinkin' 'bout the government The man in a trenchcoat badge (??) got laid off, Says he's got a bad cough, wants to get it paid off D D Look out kid,…
-
G Am Clouds so swift, the rain won't lift C G The gates won't close, the railings froze Am Get your mind off wintertime C G You ain't…
-
TUNING: D A D F# A D or E B E G# B E A/E E riff A/E E riff A/E E riff A/E E riff 2 E A/E A E riff 2 A/E E riff 2 A/E Meet me in the morning, 56th and Wabashaw A Asus A E E riff A/E E riff A/E Meet me in the morning, 56th…
-
Capo 3rd Fret Intro: B7 Em Em A worried man with a worried mind Am No one in front of me and nothing behind Em B7 There's a woman on my lap and she's drinkin' champagne Em Got white skin, got assassin's eyes Am I'm looking…
-
G6 D G6 D Buckets of rain, buckets of tears, G6 D G6 D got all them buckets comin' out of my ears. G D Buckets of moonbeams in my hand, A G F#m A7/E D I got all the love, honey baby, you can stand. I been meek…
-
C/G Dsus4 (C moved up two frets) E|-3----x-| B|-1----3-| G|-0----0-| D|-2----4-| A|-x----5-| E|-3------| Dsus4 C G C/G G If you're travellin' in the north country fair Dsus4 C G C/G G Where the winds hit heavy on the borderline Em…
-
TUNING: D A D F# A D A G A G D(2) DaddG D(2) A G A G A G A G D(2) D(2) G D(2) A D(3) If you see her say hello, she might be in Tangiers G D(2)…
-
Am G You must leave now take what you need you think will last Am G But whatever you wish to keep you better grab it fast Am…
-
A Bm They say everything can be replaced C#m Bm A E7 Yet every distance is not near A Bm So I remember every face C#m Bm A…
-
G C G How many roads must a man walk down C G Before you call him a man? G C G Yes, 'n' how many seas must a white dove sail C…
-
Open D tuning (D A D F# A D ). Play it fast and hard so it sounds like a freight train... D - 000000 A - 555555 B - 777777 D A B D A B D Highway 51, runs right by my baby's door. A D A B D A…
-
G Em C G Come gather 'round people wherever you roam G Am C D And admit that the waters around you have grown G Em C G And accept it that soon you'll be drenched to the bone G Am D If your time to you is worth savin' D D7…
-
(Verse) Ab -> Db Ab/C When the rain is blowing in your face Db7/Cb Gb/Bb And the whole world is on your case Gbmi/Bbb Db/Ab I could offer you a warm embrace Eb9/Bb Gb/Ab Db To make you feel my love (Verse) When evening…
-
C G7 Ramona come closer shut softly your watery eyes. Dm7 G7 Dm7 G7 The pangs of your sadness will pass as your senses will rise. F G7 The flowers of the city though breathlike, get deathlike sometimes. Dm7 G7 Dm7 But aint…
-
Am F Am F Am F Pistol shots ring out in the barroom night Am F Enter Patty Valentine from the upper hall Am F She sees the bartender…
-
Am B E Someone's got it in for me, they're planting stories in the press Am B E Whoever it is I wish they'd cut it out but when they will I can only guess C#m G#m F#m E They say I shot a man named Gray and took his wife…
-
Am Senor, Em Senor, F C Can you tell me where we heading? Am Lincoln County Road or Armageddon? G F Seems like I been down this way before Dm…
-
F Close your eyes, close the door G G7 You don't have to worry any more Bb C F C I'll be your baby tonight Shut the light, shut the shade You don't have to be afraid I'll…
-
G C G Throw my ticket out the window C G Throw my suitcase out there too C Bm C Throw my troubles out the door Bm Am I don't need them any more G C G G 'Cause tonight I'll be staying here with you I should have left this…
-
[C F C F C F G F C] [C]Oh my name it is [F]no[G]thin' my age [F]it mean [C]less The country I come from [F]is called the Mid[C]west I's taught and brought up there [F]The laws to [C]abide and that land that I [F]li[G]ve…
-
G C Well I saw it advertised one day that the D Bear Mountain Picnic was coming my way, G C Come along and take a trip D we'll bring you up there on a ship C C D bring the wife and family bring the whole kids - yippee! Well…
-
F The guilty undertaker sighs, Am The lonesome organ grinder cries, Dm C The silver saxophones say I should refuse you. Bb The cracked bells and washed-out horns C Blow into my face with scorn, Dm But it's not that way, C I…
-
E|--2-----------|---| B|--3-----------|---| G|--2-----------|---| D|--0-----------|-0-| A|--------0--3--|---| E|--------------|---| D Mary wore three links of chain, A D Ev'ry link was Jesus name, G A D [fill] Keep-a your…
-
G C G D G Go 'way from my window leave at your own chosen speed G C G D G I'm not the one you want, Babe, I'm not the one you need. Bm Am Bm Am You say you're looking for someone never weak but always strong Bm Am Bm Am To…
-
Chords: G D11? (x54030) C Em C/B D/A D G D11 C G Oh the time will come up when the winds will stop Em C G And the breeze will cease to be a-breathin G D11 C G Like the stillness in the wind before the hurricane begins, G…
-
*Intro: G-D-C, G-D-C... *verse* If Not For (G) You (D)(C) Babe, I couldn't even find (G) the door (D)(C) I couldn't even (G) see the floor (D)(C) I'd be sad and (Am) blue If Not For You (G)(D)(C) (G)(D)(C) *verse* If…
-
Am C G Been so long since a strange woman slept in my bed, D See how sweet she sleeps, Am C,G How free must be her dreams. Am C G In another lifetime she must of owned the world, G Or been faithfully wed, D To some righteous…
-
Bb Ab Eb Bb I married Isis on the fifth day of May Ab Eb Bb But I could not hold on to her very long Ab Eb Bb So I cut off my hair and I rode straight away Ab Eb Bb For the wild unkown country where I could not go wrong I…
-
C Em I knew a man Bojangles Am A7 And he'd dance for you F G G7 In worn out shoes C Em The silver hair, a ragged shirt Am A7 And baggy pants F G G7 The old soft shoe F G E7 Am A7 He'd jump so high, jump so high D9 G…
-
Am Am7 Am Am Am Am7 Am Come you masters of war Am Am Am7 Am You that build the big guns Am Am Am7 Am You that build the death planes Am Am Am7 Am You that build all the bombs Am Am Am7 Am You that hide behind walls Am Am…
-
Intro: C F C F C F Most of the time, I~m okay, focused all around C F Most of the time, I can keep both feet on the ground Am I can follow the path F I can read…
-
G C/g G I was riding on the Mayflower When I thought I spied some land I yelled for Captain Arab I have yuh understand C Who came running to the deck Said, "Boys, forget the whale G Look on over yonder Cut…
-
E7 Broken lines, broken strings, broken threads, broken springs A7 E7 Broken idols, broken heads, people sleeping in broken beds B7 A7 Ain't no use jivin', ain't no use jokin' E7 Everything is broken Broken bottles, broken…
-
Intro: One measure each -- D D E G D [D] she got everything she needs, she's an [G] artist, she don't look [D] back [D] she got [G] everything she needs, she's an artist, she don't look [D] back [D] she can take the [E]…
-
Gm Cm Gm Cm Dm Gm Dm Gm I hate myself for lovin' you And the weakness that I showed ... Dm Gm Dm Am You were just a painted face On a trip down Suicide Road. Bb Dm Gm The stage was set, the lights went out All around the…
-
Simplified Intro: Am e-------------|-------------|-------------| B-----1---1---|-----1-------|-----1---1---| G-----2---2---|-----2-------|-----2---2---| D-----2---2---|-----2-------|-----2---2---| A-0-----------|-------------|-0-----------| E-------------|-0-------3---|-------------| Am…
-
Bb BbM7 Standin' on the water casting your bread, Cm/Bb F/Bb Bb Eb/Bb While the eyes of the idol with the iron head are glowing. Bb BbM7 Distant ships sailin' into the mist, Cm/Bb F/Bb You were born with a snake in both…
-
A D E7 A Ain't it just like the night to play tricks when you're tryin' to be so quiet? D E7 A We sit here stranded, though we're all doin' our best to deny it E A And Louise holds a handful of rain, temptin' you to defy…
-
Intro: : . . . : . . . : . . . |---2-2-(etc.)----|-----------------|-----------------|---- |---3-3-----------|-----------------|-----------------|---- |---2-3-----------|-----------------|-----------------|---- |---0-0---0-----3-|-3-0-------------|-----------------|-0-- |-0-----3---------|-----3-0---------|---------------3-|---- |-0---------------|---------0--⁄3---|-0--⁄3---0-------|---- D…
-
A D A Oh, the streets of Rome are filled with rubble D A E A Ancient footprints are everywhere D A D A You can almost think that you're seein' double D A E A On a cord, dark night on the Spanish Stairs E7 A D Got to hurry…
-
G D I woke up this morning, C Am There were tears in my bed. G D They killed a man I really loved, C Am Shot him through the head. G D C Am Lord, Lord they cut George Jackson down. G D C G Lord, Lord they laid…
-
Am Your Breath is sweet, your eyes are like G Two jewels in the sky F Your back is straight your hair is smooth E On the pillow where you lie. Am But I don't sense affection G No gratitude or love. F E Your loyalty is not…
-
Intro: G G I ain't gonna work on Maggie's farm no more G No I ain't gonna work on Maggie's farm no more G Well, I wake up in the morning, hold my hands and pray for rain G I got a head full of ideas that are driving me…
-
"Oh,[G] help me in my weakness," I heard the[C/g] drifter[G] say, As they[G] carried him from the courtroom And were taking[C/G] him a[G]way. "My[G] trip hasn't been a pleasant one And my time it[C/g] isn't long, And I[G]…
-
A D7 A Well, I see you got your brand new leopard-skin pill-box hat D7 A Yes, I see you got your brand new leopard-skin pill-box hat E7 Well, you must tell me, baby A How your head feels under somethin' like that Co7 Bo7…
-
C Froggie went a-courtin' and he did ride, ah hah G7 Froggie went a-courtin' and he did ride, ah hah C Froggie went a-courtin' and he did ride, F C G7 C With a sword and a pistol by his side, ah hah, ah hah, ah hah He road…
-
Intro: D9 D D D C C C G C C G 1 & 2 & 3 & 4 & 1 & 2 & 3 & 4 & 1 & 2 & 3 & 4 & 1 & 2 & 3 & 4 & G C G When you're lost in the rain, in Juarez, and it's Eastertime too G C G When your gravity fails, and negativity don't pull…
-
E C#m Well the pressure's down, the boss aint here. B A He's gone north for a while. E C#m They say that vanity got the best of him, B A But he sure left here in style. C#m 7 F#m7 C#m7 F#m7 By the way, that's a cute hat,…
-
(capo on 4th fret) E X32010 A X33211 G#m 022000 C#m7 C02010 B 320003 (6/8 time ^?– ONE -two -three -FOUR -five -six . . . ^?– two measures per line) E A E G#m William Zantzinger killed poor Hattie Carroll E A E G#m With…
-
Bm G D A I've been a moonshiner for seventeen long years Bm G D A I've spent all my money on whiskey and beer G A D G I go to some hollow and set up my still Bm G D And if whiskey don't kill me A Then I don't know what will I…
-
G.......Em G... G Well I'll sing you a song, ain't very long, EM* 'Bout and old man who never done wrong. G How he died nobody can say, Em* They Found him dead in the street one day. Well, the crowd, they gathered one…
-
Intro: |:C . . . |. . G C :| |C . . . |. . . . D |G . . . | |C . . . |F . . . |C . . G |C C I was born in Dixie in a boomer shack G C Just a little shanty by the railroad track C Freight train was it taught me how to cry G…
-
D D G A7 D Well, your railroadgate, you know I just can't jump it. G D A7 Sometimes it gets so hard, you see. D G A7 D Bm I'm just sitting here beating on my trumpet, F#m D A7 with all these promises you left for me. G A7…
-
F C F Well, they'll stone you when you're trying to be so good C F C They'll stone you just like they said they would Bb F Bb They'll stone you when you're trying to go home F C F And they'll stone you when you're there…
-
Capo - 2nd fret Oh me[G] and my cousin one A[G]rthur McBride As we[C] went a-wal[G]king down by[Am7] the seasi[C]de A-ma[G]rking what followed and what[G] might betide For it being on Christmas mo[D]rning And f[G]or recreation…
-
3/4 time Fool around in F#m F#m A E C#m F#m A E F#m F#m A E C#m Crickets are chirpin' the water is high F#m A E F#m There's a soft cotton…
-
G Sometimes I'm in the mood I wanna milk my milk cow low C G Sometimes I'm in the mood I wanna leave my lonesome home G B7 C Sometimes I'm in the mood I wanna hit that highway road G D G C But then again and again I said…
-
G Bm C G Oh sister when I come, to ly in your arms. G Bm C G You should not treat me like a stranger. G Bm C G Our father would not like the way that you act, G Bm C G And you must realize the danger. Oh sister am I not…
-
C Twinkle, twinkle, little star G 'Long comes Brady in his 'lectric car Got a mean look right in his eye C Gonna shoot somebody jus' to watch him die F C He been on the job too long Duncan, Duncan was tending the bar 'Long…
-
Bm Bm/Bb You walk into the room with your pencil in your hand Bm/A Bm/G# You see somebody naked and you say "who is that man?" G Em You try so hard but you just don't understand D F# Bm Just what you will say when you get…
-
C E7 Dear Landlord, please don't put a price on my soul, Am Am/G F Em Dm My burden is heavy, my dreams are beyond control. F F7 When that steamboat whistle blows, Bb I'm gonna give you all I got to give, C Dm7 C C7 And I…
-
TUNING: D A D F# A D D G D D7 Fat man lookin' in a blade of steel, thin man lookin' at his last meal G D G D Hollow man lookin' in a cottonfield for dignity Wise man lookin' in a blade of grass, young man lookin' in the…
-
Em D I'm Walkin' Em Through streets that are dead. D Walkin', Em Walkin' with you in my head. D B A My feet are so tired, my brain is so wired, Em And the clouds are weepin'. Em D Did I Em Hear someone tell a lie. D Did…
-
A D A D Can't you hear that rooster crowin'? A G#m Rabbit runnin' down across the road A/G F#m D A Underneath the bridge where the water flowed through CHORUS: Bm C#m So happy just to see you smile Bm7 E Underneath the…
-
Intro: G D G My heart is telling me, I love you still Verses: G Em I can see the turning of the key C D I've been deceived by the clown inside of me Bm C I thought that he was righteous but he's vain G D G Something's…
-
Dm9 Em F C When your mother sends back all of your invitations Dm9 Em F G7 And your father to your sister, he explains C F C Am That you're tired of yourself and all of your creations C F C F Won't you come see me Queen…
-
F C F There's nothing 'round here to me that's sacred Dm Bb 'Cept you, yeah you F C F There's nothing 'round here to me that matters Dm Bb 'Cept you, yeah you Bb You're the one that reaches me F You're the one that I admire Bb Every…
-
VERSE 1 C Am Man thinks 'cause he rules the earth G C He can do with it as he please C Am G And if things don't change soon, he will F C Oh, man has invented his doom C C G F First step was touching the moon Am F Am F Now…
-
Intro: C F C G C F C G Well I don't know why I love you like I do C F C Nobody in the world can get along with you.…
-
D A G Em7 A7 With your mercury mouth in the missionary times, D A G Em A7 And your eyes like smoke and your prayers like rhymes, G F#m Em7 A7 D And your silver cross, and your voice like chimes, Em7 A Em A7 Oh, who among…
-
Dm A Dm Seen the arrow on the doorpost Dm A Dm Saying this land is condemned A C G Bb C Dm All the way from New Orleans to Jeruselem Dm A Dm I travelled to East Texas Dm A Dm Where many martyrs fell A C G And I know no one…
-
I really gotB I was blinded by the devil, Born already ruined, Stone-cold dead As I stepped out of the womb. By His grace I have been touched, By His word I have been healed, By His hand I've been delivered, By His…
-
G . C . D . . G . C . D . . G C/g G . G . . . G C /b Rambling out of the wild west D Leaving the towns I love the best G C Thought I'd seen some ups and downs D /f# G (. /e/d . ) 'Till I come into New York town C /b People…
-
F Bb F Bb F Bb F Bb F Bb F When she said, "Don't waste your words, they're just lies," I cried she was deaf. Bb F Bb F Bb F And she worked on my face until breaking my eyes, Then said, "What else you got left?" Am Gm It…
-
Intro: Ab Fm Sixteen years, Ab Eb Fm Sixteen banners united over the fields Db Eb While the good shepherd grieves Fm Ab Eb Desperate men, desperate women divided, Fm Db Eb Ab Spreading their wings 'neath the falling leaves. Fm Fortune…
-
A7 Early in the mornin', early in the mornin' D7 I'm callin' you to, I'm callin' you to A7 Please come home E7 Yes, I guess I could make it without you D7 A7 (riff 2x) If I just didn't feel so all alone Don't let me down…
-
Capo at 4th fret Played very freely C/G F C/G Oh all the money that in my whole life I did spend G G6 G7 Csus4 C Csus4 C g Be it mine right or wrongfully C Csus4 C F C/G I'd let it slip gladly to my friends G G6 G7 C Csus4…
-
G Am You got a lotta nerve C G To say you are my friend G D When I was down C Em D You just stood there grinning You got a lotta nerve To say you gota helping hand to lend You just want to be on The side that's winning You…
-
INTRO: (e) |-10----------------------|-------------10----------| (B) |-------------------12⁄8--|-12-------------12⁄8-----| (G) |-------------------------|-------------------------| (D) |-------------------------|-------------------------| (A)…
-
C F C Csus4 C Farewell Angelina, the bells of the crown F C Csus4 C Are being stolen by bandits, I must follow the sound F C (Baez=G) Csus4 C The triangle tingles, the music plays slow Am Em Am Em F C Csus4 C But farewell…
-
Intro:G G I will not go down under the ground G C 'Cause somebody tells me that death's coming 'round C G And I will not carry myself down to die G C When I go to my grave, my head will be high C G C G D C G Let me die…
-
INTRO (If anyone knows how to play it, please tell me) C Em 1. See the pyramides along the nile F C Watch the sunrise from a distant pile F Em…
-
G C D7 G Standing on your window, honey, Yes I've been here before. G C D7 G Feeling so harmless, I'm looking at your second door. D7 G How come you don't send me no regards ? G7 C D7 You know I want your lovin' (no chord)…
-
INTRO G-------------------------------| D--------0-0-0-2-2-2-3-3-3-2p0--| A--3-3-3-----------------------3| E-------------------------------| Verse: G------------------------------------------- D-------3-3-3-------3-3-3--------3-3-3-----3 A-3-3-3-------3-3-3--------3-3-3-------3-3-3 E------------------------------------------3 G--------------------------------------- D--------3-3-3-------3-3-3----0-2-3-2p0-- A--3-3-3-------3-3-3--------3-----------3 E--------------------------------------- repeat…
-
E I went down to the river on a saturday morn A-lookin' around just to see who's born. I found a little chicken down on his knees, I went up and yelled to him,"Please, please, please!" He said, "Don't ya tell Henry, A Don't…
-
C G C I was thinkin' of a series of dreams C G C Where nothing comes up to the top C G C Everything stays down where it's wounded F And comes to a permanent stop C Wasn't thinking of anything specific F Like in a dream when…
-
A... A... A... A... A... Well, I ride on a mail train, baby, can't buy a thrill A... A... A... A... I been up all night, leanin' on the window sill A. A/G. D. E... E... Well, if I die on top of the hill A... A... A... Well,…
-
Bb6 x1303x Dm7-5 xx0111 Cm7-5 x3434x Dm/F xx3231 B x23131 C# x45353 Bb/D x5333x C9 x35333 F+ x4322x --------------------/-1--3-4-------3-----/------------------/ -----3--------3-----/-1-------3----3-----/-4--6-4--3--1-----/ -----0-----3--3-----/-1-------4----4-----/-3-------2--2-----/ ---3-----3-5--5---0-/---------3----------/-4-------3--3-----/ -1------------------/---------5--------3-/----------------1-/ --------------------/--------3-----------/------------------/ -------------------/ -3---3-----4---2---/ -3---3-----3---2---/ -3---3-----5---3---/ -1---2--3------4---/ -------------------/ The…
-
F Dm Oh the rag-man draws circles F Dm Up and down the block. F Dm I'd ask him what the matter was Bb C7 But I know that he…
-
Tuning: DADGBe ^ |--------------------------------|--------------------------------| |--------------3---------------3-|--------------3---------------3-| |----------2---------------2-----|----------2---------------2-----| |----0-------0-------0-------0---|----0-------0-------0-------0---| |--------------------------------|--------------------------------| |0-------0-------0-------0-------|0-------0-------0-------0-------| Old |--------------------------------|--------------------------------| |--------------0-----------------|--------------3---------------3-| |----------2---------------------|----------2---------------2-----| |----0-------0-------0-------0---|----0-------0-------0-------0---| |--------------------------------|--------------------------------| |0-------0-------5-------4-------|0-------0-------0-------0-------| Rei…
-
G C G If today was not an endless highway G C G If tonight was not a crooked trail C D G If tomorrow wasn't such a long time C…
-
Drop D Tuning (DADGBe) prominent bass fills: D D/C D/B Riff 1 Riff 2 Riff 3 Riff 4 e--------------------------------- B--------------------------------- G--------------------------------- D-------------0------------------- A----------3b-------0h3------0h2-- D--5s0---------------------------- Intro:…
-
F Bb F Bb F Bb F Bb ---- #1: F Bb F Bb F I didn't mean to treat you so bad Bb F Dm C7 You shouldn't take it so personal F Bb F Bb F I didn't mean to make you so sad Bb F Dm C7 F C7 You just happened to be there, that's…
-
G C Am G Something there is about you That strikes a match in me. G C Am G Is it the way your body moves Or is it the way your hair blows free. Bm Em C Am Or is it because you remind me Of somethin' that used to be G7 C…
-
Intro: C C/B Am F / C C/B F F C C/B Am F C C/B F F Come baby, find me, come baby, remind me of where I once begun. C C/B Am F C C/B F F Come baby, show me, show me you know me, tell me you're the one. Am F C F C G G11…
-
Cmaj7 Return to me C#0 Dm (G7) Oh my dear, I'm so lonely G F Hurry back, hurry back Em Ebm Dm Oh my love, hurry back G+ C I am yours -------------------- --5--3--1--(1---1)-- --5--4--2---2---0--- ------------3---2--- -------------------- -------------------- ...yours Return…
-
G Well it's alright she'nay she's all the time in my F neighborhood Am she cried both day and night, G I know it because it was there. G It's a milestone F but she's down on her…
-
Chords ====== G#m/E F#m7 E x x O O O O O O O ================ ================ ================…
-
E D A F#m Time passes slowly up here in the mountains E D A F#m We sit beside bridges and walk beside fountains G#m A G#m A Catch the wild fishes that float through the stream E D A F#m E Time passes slowly when you're lost…
-
G Em F G Sign on the window says "lonely" G Em F C Sign on the door said "no company allowed" G Em F C Sign on the street says "y' don't own me" G Bm Em G C G Am Sign on the porch says "three's a crowd" G Bm Em G A C G C…
-
Intro Dbm B A Dbm Chord sequence 1 E Dbm A B You have given everything to Me A Abm F#m E (Play chords 1 strum each in descending sequence) What can I do for you? E Dbm A…
-
Intro: D/f "A"/e D5 D/f "A"/e D5 : . . . . . : . . . . . |-0---0---0---------------|-0---0---0----------------------------------- |-3---2---3---------------|-3---2---3---------------repeat…
-
Intro: Am7 | Am7 | Am7 | Am7 Am7 You may be an ambassador to England or France, You may like to gamble, you might like to dance, You may be the heavyweight champion of the world,…
-
Chords: E7 000330 (no fifth) A 020100 A7 020103 E7-10 000033 E7 : . . : . . . : . . . ---|---0-----0---------|-----------------------0-|---------0-----0-----0---------| ---|/3---3-------------|-------------------0h3---|-------------------------------| ---|/3----/3---3-------|-------------------0-----|------/3---3/3---3/3---3-------| ---|-------------5p3-0-|-----------0-------------|-------------------------5p3-0-| ---|-------------------|-------0h3---------------|-------------------------------| -0-|-0---0-0---0---0---|-0---0-------0---0-0-----|-0---0-0---0-0---0-0---0-0-----|…
-
Intro: G . Em . C. D G x4 D [ Long harp improvisation] G . Em . C .D G X2 G C Well, I'm just one of them ramblin' men D G Ramblin' since I don't know when G…
-
The lead is in c#m pentatonic (9th fret root): * 0 3 5 7 9 12 15171921 | | | | | | | | | | e|0-O-O--O-O--0-0-0--0-0 B|0-0--0-0-0--0-0--0-0-0 G|-0--0-0--0-0-0--0-0--0 D|--0-0-0--0-0--0-0-0--0 A|--0-0--0-0-0--0-0--0-0 E|0-0-0--0-0--0-0-0--0-0 A/E:…
-
EM C G Sevan days , sevan long days she'll be comin' B7 EM I'll be waitin' at the station AM For her to arrive B7…
-
INTRO: A D7 | F#m B A C#m F#m | B E A VERSE 1: A D7 Just like old Saxophone Joe F#m B When he's got the hogshead up on his toe A…
-
Capo 5 Intro: A A I pulled out for San Anton', D I never felt so good. A My woman said she'd meet me there D And of course, I knew she would.…
-
Gmaj7 Bmaj7 Let me in here, I know I've been here Cm7 G Am Em D Let me into your heart Gmaj7 Bmaj7 Let me know you, let me show you Cm7 G Am Em D Let me roll…
-
Chord Tab: G C9 C9/B C D Am E 3 3 3 0 2 0 B 3 3 3 1 3 1 G 0 0 0 0 2 2 D 0 2 0 2 0 2 A 2 3 2 3 x 0 E 3 x x x x x Intro: G C C/B D Dsus4 C D G (notes: B C D G...) G…
-
Intro: G C D G D He sits in your room, his tomb with a fistful of tacks Am C Preoccupied with his vengeance G D Cursing…
-
C C F C Come round you rovin gamblers there’s a story I will tell C C F C About the greatest gambler you all should know him well…
-
Intro in B ---------------------- -------------------- ---------------------- -------------------- ---------------------- -------------------- ---------------------- -------------------- --2---5---2----------- -------2---5---2----…
-
The intro is like this : E|-------------0----------3--------------0----------2--| B|-----1-------1----------0-----1--------1----------3--| G|-----2-------0----------0-----2--------0----------2--| D|-----2-------2---0-2-0--0-----2--------2---0-2-0-----| A|--0----0-2-3------------2---0----0-2-3---------------| E|--------------------(*)------------------------------| *…
-
G G G G Am G You say you love me And you're thinkin' of me, But you know you could be wrong. Am G You say you told me That you wanna hold me, But you know you're not that strong.…
-
T[C]hey say everything can be rep[Dm]laced, T[Em]hat every di[Dm]stance is not ne[C]ar, So I remember every fa[Dm]ce, [Em]Of every [Dm]man who's put me h[C]ere. {c:Chorus:} I s[C]ee my light come shi[Dm]ning,…
-
D C G D G D Of war and peace the truth just twists, its curfew gull it glides C G D G D Upon 4-legged forest clouds…
-
While [G]riding on a [Am]train going west I fell as[C]leep for to t[D]ake my rest. I dreamed a [D7]dream that [D]made me [G]sad Concerning mys[Am]elf and the [D]first few [C]friends I [G]had. With half damp eyes I…
-
A G#m Katie's been gone since the spring time; F#m B7 She wrote one time'n sent her love A G#m Katie's been gone for such a long…
-
TUNING - (lowtohigh)DADGBE CAPO - 2nd Fret CHORDS: D=xx0232 G=020033 A=202220 Dsus=xx0233 In between verses during the D chord play this little thing (b=bend) E---------- B---------- G---------- D--------0- A---3b----- E---------- Intro:…
-
G C Bad news, bad news, come to me where I sleep, G D Turn, turn, turn again, G C Sayin' one of your friends is in trouble deep, G C…
-
G D G Come all without, come all within D C G You'll not see nothing like the Mighty Quinn G D G Come all without, come all within…
-
Dropped D tuning (D-A-d-g-b-e') Capo 4th fret Chords: D 000232 G 020033 (played with a hammer-on on the 5th string) A 20222x (or 202220) D G . D . . . Oh, I wish I was in London,…
-
Verse 1: G Em C G G Come gather 'round people wherever you roam G Am C D And admit that the waters around you have grown G Em…
-
Intrо: G G F C G Соmе уоu ladies and уоu gentlemen, a-listen tо my sоng. G F C G Sing it tо уоu right, but уоu might think…
-
E |--------2-------2------------------------------------------------| B |-------------3-------3-------------------------------------------| G |-----2----2-------2----------------------------------------------| D |--0--------------------------------------------------------------| A…
-
/c /b D/a G C I am a man of constant sorrow /b D G /c-b D/a I've seen trouble all my days G C I'll say goodbye to Colorado D…
-
[Вступление]: --------------2--0-0-0-0-0-0-----------------2-0-0-0-0-0-0-| ------------3----1-1-1-1-1-1---------------3---1-1-1-1-1-1-| ------0---2------0-0-0-0-0-0---------0---2-----2-2-2-2-2-2-| ----0---0--------2-2-2-2-2-2-------0---0-------2-2-2-2-2-2-| --2--------------3-3-3-3-3-3-----2-------------0-0-0-0-0-0-| 3------------------------------3---------------------------| [Вступление]: (2…
-
[Вступление]: --------------2--0-0-0-0-0-0-----------------2-0-0-0-0-0-0-| ------------3----1-1-1-1-1-1---------------3---1-1-1-1-1-1-| ------0---2------0-0-0-0-0-0---------0---2-----2-2-2-2-2-2-| ----0---0--------2-2-2-2-2-2-------0---0-------2-2-2-2-2-2-| --2--------------3-3-3-3-3-3-----2-------------0-0-0-0-0-0-| 3------------------------------3---------------------------| [Вступление]: (2…
-
[Вступление]: --------------2--0-0-0-0-0-0-----------------2-0-0-0-0-0-0-| ------------3----1-1-1-1-1-1---------------3---1-1-1-1-1-1-| ------0---2------0-0-0-0-0-0---------0---2-----2-2-2-2-2-2-| ----0---0--------2-2-2-2-2-2-------0---0-------2-2-2-2-2-2-| --2--------------3-3-3-3-3-3-----2-------------0-0-0-0-0-0-| 3------------------------------3---------------------------| [Вступление]: (2…
-
[Вступление]: --------------2--0-0-0-0-0-0-----------------2-0-0-0-0-0-0-| ------------3----1-1-1-1-1-1---------------3---1-1-1-1-1-1-| ------0---2------0-0-0-0-0-0---------0---2-----2-2-2-2-2-2-| ----0---0--------2-2-2-2-2-2-------0---0-------2-2-2-2-2-2-| --2--------------3-3-3-3-3-3-----2-------------0-0-0-0-0-0-| 3------------------------------3---------------------------| [Вступление]: (2…