Аккорды «Garth Brooks»
Троял Гарт Брукс (англ. Troyal Garth Brooks; род. 7 февраля 1962) — американский исполнитель кантри-музыки, который почти безраздельно царил в Billboard Top 200 в течение 1990-х. По данным Американской ассоциации звукозаписи на 2006 год, Брукс является третьим самым продаваемым исполнителем в истории США. В его активе две премии «Грэмми» и двадцать четыре премии «Billboard Music Award». При всем при том имя Брукса остается относительно мало известным за пределами Америки.
Родом из штата Оклахома,…
Читать полностью...
Троял Гарт Брукс (англ. Troyal Garth Brooks; род. 7 февраля 1962) — американский исполнитель кантри-музыки, который почти безраздельно царил в Billboard Top 200 в течение 1990-х. По данным Американской ассоциации звукозаписи на 2006 год, Брукс является третьим самым продаваемым исполнителем в истории США. В его активе две премии «Грэмми» и двадцать четыре премии «Billboard Music Award». При всем при том имя Брукса остается относительно мало известным за пределами Америки.
Родом из штата Оклахома, Брукс занялся сочинением и исполнением музыки на профессиональной основе в возрасте 25 лет. В 1987 г. он встретился с популярной кантри-певицей Тришей Йервуд. Хотя оба состояли в браке, на протяжении последующего десятилетия мир кантри-музыки будоражили слухи о связи между двумя звездами. Йервуд и Брукс неустанно опровергали эти сообщения, пока наконец не расписались в 2005 году.
Начиная с 1988 г., Брукс становится самым популярным и состоятельным музыкантом в истории кантри-музыки. Его масштабные и зрелищные концерты собирали такие толпы зрителей, о которых не могли мечтать кантри-музыканты прошлых поколений. Восемь его альбомов в разные годы возглавляли американский хит-парад продаж Billboard Top 200 на протяжении 51 недели. Это третий показатель в истории после Элвиса Пресли и The Beatles. Визитной карточкой артиста стали проникновенные баллады — такие, как «If Tomorrow Never Comes» (1989) и «The Dance» (1990).
Хотя ревнители чистоты кантри-музыки поносили Брукса за то, что его творчество находится на грани ненавистной им «попсы», к середине 1990-х стало очевидно, что красочные шоу Брукса безвозвратно изменили облик кантри-индустрии. Закат исполнителя начался в 1999 году, когда он шокировал своих поклонников, выпустив диск альтернативной рок-музыки под псевдонимом Chris Gaines. В сопровождавшем диск фильме Брукс впервые предстал перед зрителями без своих неизменных аксессуаров, таких как ковбойская шляпа. Новый имидж певца вызвал немало насмешек, а в 2001 г. 39-летний Брукс объявил о своем уходе из шоу-бизнеса.
Скрыть...
-
INTRO: {hammer A e dim b E on} |---------------|------------0--|-----------------2--|------------2^4--| |------------2--|---------2-----|------------3-------|---------5-------| |---------2-----|------3--------|---------4----------|------4----------| |------2--------|---------------|------4-------------|---2-------------| |---0-----------|---1-----------|---2----------------|-----------------| |---------------|---------------|--------------------|-----------------| VERSE:…
-
G Am7 Sometimes late at night D C/G G Am/G G I lie awake and watch her sleeping D Am7 She's lost in peaceful dreams D C…
-
intro A D E D C#m Bm A I went to work for her that summer F#m A teenage kid so far from home D She was a lonely widow woman…
-
Bm x24432 B X2333X G 320033 E 022100 D XX0232 A/E 0X222X D/F# 2X0232 F#m 24422X Em 022000 E/G# 4X245X A X0222X B/A X0444X E9 024100 INTRO: G A/G G A/G e…
-
VERSE 1: D C# When the rain is blowing in your face, C B And the whole world is on your case, Bb D…
-
D folks call me a maverick, guess i ain't too diplomatic, D C G D i just never been the kind to go along. D avoiding confrontation for the sake of conformation D C G…
-
Capo 3rd Intro: G G Like birds on a high line D They line up at night time at the bar They all once were lovebirds G Now bluebirds are all that…
-
Verse1: G If your paycheck depends on the weather and the clock if your conversation calls for a little G7 more than a coffee pot C7 if you need to pour your heart out and G try to rectify some…
-
CAPO 1st Fret INTRO: piano arranged for guitar. A F#m Dmaj7 |----------------------|------------------|---------------------------------| |-2--0-----------------|-------0----------|-0h2-----------------------------| |-------2--2--------2--|-1--2-----2-------|------4--2--2--------------------| |----------------2-----|------------------|---0-------------4---------------| |-0--------------------|------------------|---------------------------------| |----------------------|-2----------------|---------------------------------|…
-
(G)How do I love ya (B)Well let me see (Em)I love ya like a lyric loves a (A)melody (G)Baby, (A)completely (C)Wrapped (Cm)up in (G)you (G)How do I need ya (B)Can't you tell (Em)I need ya like a penny needs a (A)wishing…
-
D G She's sun and rain, She's fire and ice. She's so New York and then L. A. She's anything but typical, A Bm A A little crazy but it's…
-
Intro: Dm Verse: Dm Bb Three-thirty in the morning, not a soul in sight A Dm The city's lookin' like a ghost town on a moonless…
-
G C G C G D C G C D 1. Lookin back on the mem'ry of the dance we shared 2. Holding you I held everything for a moment G D 1. 'neath the stars above. 2.…
-
G Am This old highway's getting longer D C G D Seems there ain't no end in sight G To sleep would be best Am But I just can't afford to rest D…
-
N.C. (E) (B7) (E) On the eight day God noticed a problem, (B7) (E) for there before him stood a cowboy alone.. . . .. . . Guitar 2 (Electric Clean)…
-
The notes between ( ) are actually played, but it's easier and sounds more identifiable if you leave them out. Maybe it's even a second guitar... |-----------2-----------2----------|-----------3-----------3----------| |------------(3)3-----3--------(0)-|--------------(3)----3---------3--| |-----0h2---------0----------------|-----0h2----(2)--0----------------| |-0-----------------------4-2-0----|-0-----------------------4-2------| |----------------------------------|-----------------------------0----| |----------------------------------|-3-------3------------------------| On…
-
D5 Dsus2 D G/B D(add2)/A |----------------0-------2--|------------------------|-------------0------2---| |--------3------------------|-3-------3-----------3--|-------3----------------|…
-
intro: C Am C Am C Am C F C Yesterday she thanked me for oilin that front door Dm C F G This morning when she wakes she won't…
-
D A D When loving turns to parting I'm always first to leave E A7 Cause when it comes to heartaches I'd rather give than to receive D…
-
INTRO: G F C G G D C G D They packed up all his buckles Em C And shipped his saddle to his dad G…
-
Dm Dm 4/4 Gtr I S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S |-------------------------------------|------------------------------------- |-----3----3------3-----3----1------1-|-----3----3------3-----3----1------1- |---2---2-----2-----2-----2-----2-----|---2---2-----2-----2-----2-----2----- |-0-------------0-----0-----------0---|-0-------------0-----0-----------0--- |-------------------------------------|------------------------------------- |-------------------------------------|-------------------------------------…
-
Intro G/D/Em/C Bb/ repeat 1. G D Well, I'm shameless when it comes to loving you Em C Bb I'll do anything you want me to I'll do anything…
-
E7 Papa drove a truck nearly all his life A7 You know it drove mama crazy being a trucker's wife B7 The part she couldn't handle was the being alone C B7 I guess…
-
F#, The dining room fell silent E I can't believe what I just said F#m I just told my dad he's full of it C#7 And, I watched his face turn red F#m Well, then I should've said I'm sorry D But, I matched…
-
Intro: (B C# D# E) C#m B C#m D#m E F# B C#m B If never I met you, then I'd never have to see you cry C#m D#m E F# B If not for…
-
[Intro: D A Bm G A ] [verse 1] D A Bm G A Last time I saw her it was turning colder but that was years ago. D A Bm G D/F#…
-
Capo 2 to play with record Intro F# --> G D I've seen the bright lights of Memphis and the Commodore Hotel and underneath a street lamp I met a southern belle Bb…
-
A Asus4 A Asus4 A We call them cool Asus4 A Those hearts that have no scars to show C#m D The ones that never do let go Bm…
-
Bm G D C D There's a fire burning bright at our house tonight Bm A Slow music playing and soft candle light G…
-
Intro: G C G C Verse: G Well, it took a little time C But I guess you finally learned G D/F# Em That promises get broken Am D And bridges…
-
Intro D (D)His pulpits a corner On 19th and Main (G)His grip on the gospel His one claim to fame(D) (D)He hurls fire and brimstone At the cars passing by (G)And he offers salvation(D) (A)For the savior on high(D) (D)His…
-
D D/F# G Asus E|---------0---------------------0----------------------------------------| B|-------3---3-------0-----0-3--------------------------------------------| G|-----2---------2-------0------------------------------------------------| D|---0---------0---0---0-------2---2--------------------------------------| A|---------------------------0--------------------------------------------| E|-----------2-------3----------------------------------------------------|…
-
Dsus D Oh the snowfakes fell in silence G A D Over Belleau Wood that night G D For a Christmas truce had been declared A…
-
D Yea, she's my lady luck Hey, I'm her wild card man Together we're buildin' up a real hot hand G We live out in the country D Hey, she's my little queen of the…
-
Chorus: G D G D Long neck bottle Let go of my hand G D Hey jukebox don't start playing that song again G Cause there's a girl…