Аккорды «Sweet»
Sweet (до 1974 года The Sweet) — британская рок-группа, образовавшаяся в Лондоне, Англия, в 1968 году. Первую известность Sweet получили в начале 1970-х годов благодаря серии бабблгам-синглов, затем — на своём творческом пике — стали частью британского глэм-рок-движения; наконец, утяжелили звук и приблизились к хард-роковому звучанию. 11 синглов группы входили в первую десятку UK Singles Chart; один из них, «Blockbuster» (1973), поднимался на вершину хит-парада.
Барабанщик Мик Такер и вокалист…
Читать полностью...
Sweet (до 1974 года The Sweet) — британская рок-группа, образовавшаяся в Лондоне, Англия, в 1968 году. Первую известность Sweet получили в начале 1970-х годов благодаря серии бабблгам-синглов, затем — на своём творческом пике — стали частью британского глэм-рок-движения; наконец, утяжелили звук и приблизились к хард-роковому звучанию. 11 синглов группы входили в первую десятку UK Singles Chart; один из них, «Blockbuster» (1973), поднимался на вершину хит-парада.
Барабанщик Мик Такер и вокалист Брайан Коннолли встретились в британской группе Wainwright's Gentlemen (где до прихода последнего пел Иэн Гиллан), исполнявшей психоделический поп с элементами музыки соул. В январе 1968 года оба покинули состав и образовали The Sweetshop, пригласив бас-гитариста Стива Приста, экс-The Army, The Countdowns) и гитариста Фрэнка Торпи (англ. Frank Torpey). Квартет приобрёл известность на лондонской паб-сцене и получил контракт с лейблом «Fontana Records», после чего сократил название до The Sweet.
Дебютный сингл «Slow Motion» (июль 1968) успеха не имел, контракт с группой был расторгнут, и Торпи покинул состав. С заменившим его в 1969 году гитаристом Миком Стюартом группа подписала контракт с Parlophone Records и выпустила ещё три легковесных поп-сингла: «Lollipop Man» (1969), «All You’ll Ever Get from Me» (1970) и «Get On the Line» (кавер песни «The Archies»), ни один из которых не попал в чарты. Стюарт ушёл и был заменён Энди Скоттом, авторитетным гитаристом, до этого игравшим в Scaffold, Mayfield's Mule и Elastic Band.
Новый состав подписал контракт с RCA Records, а также договор о сотрудничестве с только что образованным авторским дуэтом, Никки Чинн — Майк Чэпмен, чья первая же композиция «Funny Funny» принесла группе мгновенный успех (№ 13, UK Singles Chart). Далее последовали «Co-Co» (№ 2 UK, № 1 ФРГ), «Alexander Graham Bell» (№ 33 UK) и «Poppa Joe» (№ 11 UK; № 3 ФРГ, № 1 Голландия). Первый полноформатный студийный альбом «Funny How Sweet Co-Co Can Be», однако, оказался провальным, что дало прессе повод «похоронить» Sweet под ярлыком «singles’ band». Усугубили положение Чинн и Чепмен, которые приглашали в студию сессионных музыкантов, явно игнорируя возросшие способности участников группы.
Sweet не были довольны своей репутацией поп-группы, о чём говорят би-сайды их ранних синглов, исполненные в стиле хард-рок. Эти песни производили большее впечатление на публику, чем поп-композиции Чинна и Чэпмена, и последние стали сочинять более тяжёлые вещи, такие как «Little Willy» (№ 2 UK, № 3 США, № 1 ФРГ) и «Wig Wam Bam» (№ 2 UK; № 1 ФРГ). На этих записях Sweet сами исполняли инструментальные партии. В 1973 году песня «Block Buster!» стала первым и единственным синглом Sweet, занявшей первое место в британских чартах, также она стала № 1 в Западной Германии, Нидерландах, Новой Зеландии, Австрии и Ирландии, и № 3 в Швейцарии и Норвегии. Последующие синглы «Hell Raiser», «The Ballroom Blitz» и «Teenage Rampage» поднялись до № 2 в Британии.
В 1974 году Sweet записали хард-роковый альбом Sweet Fanny Adams с мастерски исполненными инструментальными партиями и интересными аранжировками, получивший высокие оценки критиков и вошедший в UK Top 40. Последовавший за ним Desolation Boulevard (с кавером «My Generation») не только был тепло принят критикой, но получил хвалебные отзывы от участников The Who, которые пригласили Sweet к совместному выступлению на стадионе «Вэлли» футбольного клуба «Чарльтон Атлетик». К сожалению, незадолго до концерта Коннолли подвергся нападению хулиганов и получил ранение шеи, которое, по-видимому, оказалось роковым для его вокала, требовавшего максимального мускульного напряжения.
В 1975 году Sweet прервали отношения с Чинном и Чэпменом, последние две работы которых — «The Six Teens» и «Turn It Down» — оказались неудачными. Песня «Fox on the Run» авторства самих Sweet стала самым продаваемым их синглом и заняла второе место в Британии, Нидерландах и Норвегии, пятое в США и первое в Западной Германии и Австралии. Многие исполнители, включая Scorpions, Def Leppard, Ace Frehley (Kiss), записывали кавер-версии этой песни. Однако следующие синглы, «Action» и «Lies in Your Eyes», заняли всего лишь 15 и 35 места в британском хит-параде. Популярность группы пошла на спад.
В 1975 году группа отправилась в мировое турне, а в марте 1976 года вышел полностью хард-роковый альбом «Give Us A Wink». В США он достиг 27 места, но в Британии вообще не попал в хит-парад. Следующий альбом «Off the Record» имел успех только в ФРГ, Швеции и неожиданно в ЮАР.
В 1978 году группа стала играть прогрессивный рок. Альбом в этом стиле, «Level Headed», тоже имел очень небольшой успех, однако сингл «Love Is Like Oxygen» стал хитом во многих странах, в том числе Великобритании, где достиг 9 места. Это был последний успех Sweet в родной стране. В последовавшем турне по Америке Sweet были уже не хедлайнерами, а разогревающей командой Боба Сигера.
В феврале 1979 года Коннолли покинул группу и начал сольную карьеру (выпустив три сингла: «Take Away the Music», «Don’t You Know a Lady» и «Hypnotised»). Большинство вокальных партий начал исполнять Стив Прист. Sweet продолжили играть втроём и выпустили три альбома, последний из которых, «Identity Crisis», вышел только в Западной Германии и Мексике, но и там к нему не проявили особого интереса. В 1982 году, незадолго до выхода альбома Identity Crisis («Кризис идентичности»), Sweet распались.
Первая попытка воссоединения Sweet была предпринята Брайаном Коннолли в 1984 году. Инициировав выпуск сборника хитов Sweet — «It’s It’s the Sweet Mix» — и попурри их старых хитов в стиле диско, он появился на пресс-конференции и автограф-сессии в Лондоне вместе с Миком Такером и Стивом Пристом. С 1984 года Коннолли активно гастролировал с группой The New Sweet (позже Brian Connolly’s Sweet) с различными музыкантами. В 1995 году он перезаписал 9 песен Sweet для своего альбома «Let’s Go», в который вошли также три его сольные песни, «Do It Again», «Wait Till the Morning Comes» и «Let’s Go». 9 февраля 1997 года Коннолли скончался в возрасте 51 года от цирроза печени.
В 1985 году Энди Скотт и Мик Такер вернулись на сцену под названием Sweet, после ухода Такера в 1991 году группа стала называться Andy Scott’s Sweet. В 1986 году они выпустили концертный диск и DVD «Live at the Marquee», ведущий вокал на котором исполнял первый солист Iron Maiden Пол Дэй.
Такер умер от лейкемии 14 февраля 2002. Скотт продолжает активно выступать с разными музыкантами.
В 2008 году Стив Прист собрал свою версию Sweet, которая выступает исключительно на американском континенте. До этого он работал сессионным музыкантом в студиях Лос-Анджелеса. Прист — единственный участник Sweet, написавший автобиографию («Are You Ready Steve?», 1994).
До 2020 года существовали две версии группы Sweet: одну возглавлял гитарист Энди Скотт, другую — басист Стив Прист.
Andy Scott’s Sweet, или просто Sweet, выступают в Европе, Азии и Австралии. В состав группы, помимо Энди Скотта, входят вокалист Пол Манци (с 2019 года), клавишник Стив Манн (с 1989 по 1996 и снова с 2019 года), барабанщик Брюс Бисланд (с 1992) и басист Ли Смолл (с 2019). Группа выпустила несколько альбомов с новым материалом, последний альбом, «New York Connection», вышел в марте 2012 года.
Steve Priest’s Sweet, американская версия группы, была сформирована Стивом Пристом в 2008 году. В её составе: вокалист Джо Ретта, гитарист Стюарт Смит, ударник Ричи Онори и клавишник Стиви Стюарт. В 2011 году они записали живой альбом «Are You Ready? Sweet Live», вышедший 18 октября. 4 июня 2020 года Прист скончался. Это оставило Энди Скотта в качестве единственного выжившего члена «классического состава» Sweet.
Скрыть...
-
[Intro] N.C. G D A G D A [Verse 1] E D A You're a heterosexual dream E D A A super phallic machine G D A Who do you think ya are? D Well, you…
-
[Intro] A B C D A [Verse 1] A G A Infinity, like time without a friend A who'll sing the song G A If melody should end G D A You're dead…
-
C You go to the girl's school G And I go to the boy's school F C Am G Both seperated by a lollipop man C I must cross the street to G Get around to meet you F C…
-
INTRO: (E)...B// A// (E)...B// A// E E Well, gonna do a dance and it goes like this.. (pap shoo ah, papa papa shoo ah.) A And the name of the dance is the Peppermint Twist. E (pap shoo ah, papa papa…
-
[Intro] B E F# A E B [Verse 1] E A E A She lives for me, flies like a dove, into the sky, to the heavens above E B A…
-
B B B B F# G G# F# G G# G G# A G# A Bb B_ G G# A G# A A# B B 1.Gagged, ball and chained Feel just the same Heads on the wall E D Maybe you're just playing games B…
-
[Intro] A [Chorus] D C Why don't you stay with me? D C Come on and play with me D C F G A Asus4 A Asus4 A You know I'm out of my tree [Verse 1]…
-
Capo: No [Intro] D Dm7 D7sus2 Dm7 C D Dm7 D7sus2 Dm7 C D Dm7 D7sus2 Dm7 C D Dm7 D7sus2 Dm7 C D Dm7 D7sus2 Dm7 C D Dm7 D7sus2 Dm7 C D Dm7 D7sus2 Dm7 C D Dm7 D7sus2 Dm7 D C G D D…
-
[Intro] Dm F G A Dm F G A Dm G A Dm [Verse] Dm C Everybody loves a star Bb Makes no difference who you are G A It's a good game when…
-
[Intro] 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | --------------|--------------|---------------|---------------|--------------| A#5 | G5 | A#5 | C5…
-
[Intro] F#5 E5 F#5 E5 [Verse 1] F#5 N.C. People try to put us down F#5 E5 (Talking 'bout my generation) F#5 N.C. Just because we get around F#5 E5 (Talking 'bout my generation) F#5 N.C.…
-
Capo: 1 fret Alternate or different capo fret positions are easily possible by using the transpose button below. The chords will automatically adapt to the new capo position. Plus…
-
A B B A A G G B B 1.You keep telling me you hang around while you play around With the clowns that you've found A B A D B It ain't right Now and then I get tired of the sounds Of…
-
[Intro] A D [Intro] A You know I've tried to cool it A D I've been trying to settle down A But when I think I'm made it A D It drives me crazy…
-
[Intro] D A D A G D A D A G D A D A G D A G D [Verse] D I was a young boy Yeah she was young too A So in love but they don't understand G D A Games that we played D Blue…
-
[Intro] N.C. G7 Paperback writer (paperback writer) [Verse 1] G Dear Sir or Madam, will you read my book? G It took me years to write, will you take a look? G It's based on a novel by a man…
-
[Intro] | B | A | B | A | | B | A | B | A | [Verse 1] B A Hilton hotel, the room was small B A Square box, two beds and four walls C#m Gm I need…
-
[Intro] A E [Verse 1] E A The floor got up and hit my face E I couldn't make it to the door A I took a sip and drained the tap…
-
Note: * after chord means strike chord once and let it ring. Capo: 1 fret [Intro] E E E D A G E E E D A G E G A Bb E G A Bb* [Intro] E…
-
[Intro] E5 D5 C5 C5 A5 E5 D5 C5 C5 A5 [Verse 1] E5 Pains in my heart D5 E5 Torturin' me with desire E5 And when we part D5 E5 Emptiness puts out the fire [Chorus] A5…
-
[Verse 1] Em Am A candle flickers in a window Em two thousand miles away she was there Am There's a young man thinking by a window…
-
G F# F E G C# C /3 C D Ah.. Ah E 1.When there ain't no light But the night is bright And it's cold outside D I'm burning E The feeling inside That I just can't hide…
-
[Intro] Em D A C Em D A C Em F#m G F#m Em F#m G F#m [Verse 1] Em F#m G F#m Em F#m G F#m You know you're going to the dance tonight, my dear Em F#m G…
-
D + RIFF F# G F# Where were you in sixty-eight, in sixty-eight Julie was Johnnie's date. G F# Two kids growin'…
-
Hit your stings on each count. (1 2 3 4) Verse 1: C A- D- G What a day for a daydream C A- D- G What a day for a draydreamin' boy C A- D- G And I'm lost…
-
INTRO: E A B E (x3) E North side, east side, Little Willy, Willy A B E wears the crown, he's the king around town.. E Dancing, glancing, Willy drives them silly with A…
-
Note: * after chord means strike chord once and let it ring. [Chords] [G#m7b11 x464577] or [xx1112] Capo: No [Intro] G# G# G#m7b11 G# G#m7b11 [Chorus] G# Keep a knockin' but you can't come in, G# Keep a knockin'…
-
[Intro] D G D G D G D G D [Verse 1] D They thought you were crazy A When you took a walk right through the door D They don't know the reason…
-
[Intro] Em Em Em G x3 Em Em Em G A [Verse 1] Em Take a black cat I think of what you'll had Em Here's a wildcat Em Take a white mouse hiding in a house Em Here's a colored love [Chorus] Em Pay, pay,…
-
[Intro] D C D D C D D C D G [Verse 1] A Inside out, gonna burn tonight G cause the heat is on and the time is right D Who is the face that's gonna set the pace "I'm a rocker, I'm a roller,…
-
Note: * after chord means strike chord once and let it ring. Often in this tab the [Intro] tab is repeated. Capo: No [Intro] A G A G A A A G A G A A A G A G A A A G A G A A A G A G A…
-
[Intro] G [Chorus] G In the discos and the bars Em They're playing eye games G Venus is watching Mars Em They're playing come and try games D G N.C. They're…
-
Note: Put notes played between brackets. Capo: No [Intro] E A A A G E A A G D E A A A G E A A G D E A A A G E A A G D E E E D E E E D E…
-
[Chords] [Dm7 xx0565] (move D shape up to fret 5) [D9sus4 xx0555] Capo: No [Intro] Dm Bb C G/B G A Dm Bb C G/B G A G C G A G C G A [Verse 1] Dm Bb I believe the dreams she weaves, C…
-
Note: * after chord means strike chord once and let it ring. Capo: No [Intro] E E E G A E E E G A E E E G A E E E E A [Verse 1] E Give me your love, D You gotta help me make it, A…
-
Note: * after chord means strike chord once and let it ring. Capo: No [Intro] N.C. N.C. A G A G A G A G A G A G A G A G A G A G A G A G A G A G A G G A G [Intro] A G…
-
[Intro] A5 G5 A5 G5 D5 [Verse 1] A5 G5 If you want the power A5 If you got the power D5 A5 Keep it in G5 Don't need no distraction A5 You got my reaction D5…
-
[Chords] [D x5777x] [Am7/G xx5555] [D7sus2/C x3x230] [G/B x2003x] [Cadd9 x32030] Capo: 1 fret Alternate or different capo fret positions are easily possible by using the transpose…
-
C G Em C G Slow down, you're chasing my life away D7 G7 No time in life for tastin' C G Em C G Em D7 The sweet perfections of life with…
-
[Intro] D A G D A G D A G D A G D [Verse 1] A G Ain't nobody gonna take my place A G Whips and chains don't leave no trace A G…
-
Note: * after chord means strike chord once and let it ring. Where you see the B7 the riff as shown is played Capo: No [Intro] G F G F G F F C G F G F G F F C [Intro] B7 e|-------------------------------------------------------| B|-------------------------------------------------------| G|-------------------------------------------------------| D|-----------------------------0--0----------------------| A|---2--2--0--0---3--3--0--0---------0--0---3--3--0--0---| E|-------------------------------------------------------| [Verse…
-
E If you walk down through the woods today You won't believe your eyes A There's an old log cabin on the Greatway River B Underneath the rolling skies E A man called Woodrow all alone You can hear…
-
[Intro] G A C D [Verse 1] G C The nights in this lonely world Am D Makes this life for me seem like an empty shell G C But, I'll wait till time…
-
[Intro] N.C. E D E A D [Verse 1] E A Opens her eyes to starlight E A She moves with the cool of moonlight E B E B N.C. Losing the…
-
E Tom Tom lived for all he could give A E As he stood by his father's side Then into his world came a sweet young girl A E And he took her for his bride,…
-
[Intro] B [Verse 1] N.C. F# Just give the lady some respect, boy B She don't need your neglect, boy F# Do you know that if she were mine?…
-
[Intro] Bm G A E Bm G A E A N.C. [Verse 1] E Her face was turnin' red D A 'Cause everybody's talkin' bout E The thoughts inside her head E Was it six or seventeen D…
-
Note: * after chord means strike chord once and let it ring. [Chords] [Dmaj7sus2 xx0220] Capo: 3 fret Alternate or different capo fret positions are easily possible by using the transpose button…
-
Look Out! A A# B /4A-> E (-> = A A# B C C# D) B 1.Momma let me out on a Saturday night A She said Now go out and get her, go and hold her tight E I said…
-
Note: On the verse lines I have for lack of space not repeated the B7sus4 Bsus4#5 B7sus4 chord sequence. Please refer to the chords finger settings as given [Chords] ]B7sus4 x22202] [Bsus4* x22012] Capo:…
-
Capo: 2 fret Alternate or different capo fret positions are easily possible by using the transpose button below. The chords will automatically adapt to the new capo position. Plus…
-
D G Manhattan Skyline surround me D Bm Just like a lady, you're still holding G A Your light burning for me to see Bm…
-
[Intro] A D A E D N.C. [Verse 1] E Hey Lady, listen to me A E 'Cause you ain't never heard of me E Hey woman, open your eyes A E 'Cause I wanna be seen by you A Oh…
-
[Intro] E [Verse] E Whatever I do it turns out wrong E Bought a brand new car it didn't last long A They were lyin cheatin takin my money E I just can't get it right [Chorus] C C#…
-
[Intro] E G D A E [Verse] E Early in the morning bout the break of day E That's when my baby went away E Come back baby I wish you would E There's crying and the feeling won't do no good E I tell…
-
[Intro] A D C A D C A D C [Chorus] A All I wanna do is play all night for you D If the system blows the fuse G D It ain't gonna make the national news A All I wanna do is play all night…
-
Half-step down tuning. If you want to play this song with your guitar tuned with standard tuning, set the "TRANSPOSE" button to -1. [Intro] | Bm | Bdim | E | E | | Bm | Bdim | E | E | | E | E | E…
-
Note: * after chord means strike chord once and let it ring. Capo: No [Intro] N.C. If you don't go down on me, N.C. Someone else will. Em Em Em G D Em Em Em G D Em Em Em G D Em Em Em G D [Intro]…
-
[Intro] F [Verse 1] F G The heroine's a hero uprating me to zero F G I couldn't hold a candle to you Dm G Uhu, the hardest part is leaving…
-
[Intro] E D Dooo do doo dooo do doo E D Dooo do doo dooo E [Verse 1] E D Pick me up when I feel down A E You're like the sunshine in the…
-
Intro: F Bflat F Bflat F Bflat Take me now, I think I'm a simple man F Bflat Just need some lovin' and an easy living plan C…
-
G D C D /2 G D C D I could have given her all of my heart G D C D but there's someone who's torn it apart G D C D…
-
INTRO: G G A CoCo would dream of dancing..at midnight beneath the stars. C D Cause when it comes to dancing..CoCo's a star! G…
-
E Esus4 E /8 E Esus4 E /4 1.Aah, aah E Esus4 E Esus4 E You better beware, you better take care Esus4 E Esus4 E You better watch out if you've…
-
Tuning: standard Bass W W W G||-------------------|-------------------|-------------------| D||-------------------|-------------------|-------------------| A||-------------------|-------------------|-------------------| E||-------------------|-------------------|-------------------|…
-
A B All over the land E The kids are finally startin' to get the upper hand B They're out in the streets,…
-
[Intro] C G A C G A G D [Verse 1] A Stare into space A That ain't the place C B You've got the eyes to see me A Reach for the sky A I'm not that high G…
-
Tuning: Standard Bass Q E E E E E E E E E E Q Q E E Q E E E E G||-------------------------|------------------------|-------------------------| D||-------------------------|------------------------|-----x-------------------| A||--5-------5--5-----3--3--|-----5--5-----5----5----|--5--3--3----2--1--L--0--| E||-------------------------|------------------------|-----x-------------------|…
-
BPM: 109 Capo: Fret 3 [Intro] D F#m G A D F#m G A [Verse 1] D G A D We started something gonna get together, G A D D Every man and woman, boy and girl, G…
-
BPM: 167 [Chords] [G6 320000] [Dsuss/F# 2x0230] Capo: No [Intro] E E A7 G6 Dsus2/F# E A7 G6 Dsus2/F# E A7 G6 Dsus2/F# E A7 G6 Dsus2/F# E A7 G6 Dsus2/F# E A7 G6 Dsus2/F# E A7 G6 Dsus2/F# E…
-
Standard Tuning [Chords] A5 B5 D5 A/C# G5 F e|-----------------------------5----| B|-----------------------------6----| G|-----------------------7----------| D|-2----4----7-----7-----5----------| A|-0----2----5-----4----------------| E|----------------------------------|…