Аккорды «The Dubliners»
DUBLINERS The Dubliners - один из старейших коллективов, поддерживающих и популяризирующих музыку ирландской традиции во всем мире, и один из авторитетнейших фолк-ансамблей мира вообще, продолжающий активно выступать и записываться. The Dubliners и сегодня остаются верны изначально выбранному стилю "паб-фолк": их музыка впитала в себя городской фольклор Дублина и предместий, терпкий юмор, романтику больших дорог и веселых вечеринок в пивных заведениях. Образ жизни The Dubliners вполне соответствовал…
Читать полностью...
DUBLINERS The Dubliners - один из старейших коллективов, поддерживающих и популяризирующих музыку ирландской традиции во всем мире, и один из авторитетнейших фолк-ансамблей мира вообще, продолжающий активно выступать и записываться. The Dubliners и сегодня остаются верны изначально выбранному стилю "паб-фолк": их музыка впитала в себя городской фольклор Дублина и предместий, терпкий юмор, романтику больших дорог и веселых вечеринок в пивных заведениях. Образ жизни The Dubliners вполне соответствовал их музыке - пиво и виски, бывало, пили прямо на сцене, да и в прочих удовольствиях себе не отказывали. История группы, которая поначалу называлась The Ronnie Drew Folk Group, началась в 1962 году в дублинском пабе O'Donoghue. Тогда музыкантов было четверо: Ронни Дрю (Ronnie Drew) - вокал, гитара; Люк Келли (Luke Kelly) - вокал, 5-струнное банджо, Бэрни МакКенна (Barney McKenna) - тенор-банджо, мандолина, мелодеон, вокал; Сиарон Бурк (Ciarn Bourke) - вокал, гитара, тин висл, гармоника. В 1963 году группа выступала на фестивале в Эдинбурге, где музыканты познакомились с главой лейбла Transatlantic Records Натаном Джозефом, который и предложил им сделать дебютную запись.
В 1964 Люк Келли покинул состав, и на его место пришли сразу два исполнителя - Бобби Линч (Bobby Lynch) - вокал, гитара, и Джон Шихэн (John Sheahan) - фиддл, тин висл, мандолина, концертина, гитара, вокал. Но в 1965 году Келли вернулся, а Линч, напротив, покинул группу. Таким образом, наконец, установился состав, который ныне считается "оригинальными The Dubliners" - это было содружество пяти индивидуальностей, чьим стремлением было играть себе в удовольствие музыку своей страны, попутно привлекая к ней внимание как можно большего количества людей. И это им вполне удалось, хотя на пути группу ожидало немало черных дней... В 1967 году состоялся "большой прорыв" группы - благодаря песне "Seven Drunken Nights", которая была записана в один заход и запущена на пиратское радио, где внезапно обрела бешеную популярность.
Как говорится, в один прекрасный день The Dubliners стали мэйджор-бэндом, попали в чарты и начали выступать везде, где только можно было, а пластинки группы получали "золото". Мало кто ожидал этого от компании длинноволосых людей, которые, как писал английский критик, "выглядели так, как будто их только что вытащили из задрипанного провинциального паба через черный ход и привезли в Лондон по какому-то величайшему недоразумению". В 70-е группа продолжала делать все то же, что и в 60-е: гастролировать, пить, играть. У группы начались продолжительные туры, да и записи, разумеется, не прекращались. Столь бурная жизнь, увы, не могла не сказаться на здоровье членов группы: в 1974 у Бурка прямо на сцене случилось кровоизлияние в мозг. Через некоторое время он поправился, и начал вновь выступать с The Dubliners, но затем, почувствовав себя хуже, решил выйти в отставку (в 1988 году новый удар послужил причиной его смерти). В то же время решил взять таймаут и Ронни. Место Дрю и Бурка занял Джим МакКанн (Jim McCann). В 1979 году Ронни Дрю решил вернуться в группу, хотя на самом деле он ее и не покидал - в течение этих 5 лет он помог Dubliners в записи трех альбомов и выпустил два сольника. С приходом Ронни Джим вышел из группы, и состав The Dubs вновь был почти такими же, как в начале. И вновь - новая драма: на этот раз удар судьбы настиг Люка Келли, и вновь на сцене - с тяжелым осложнением по поводу опухоли головного мозга его доставили в больницу, где и прооперировали. Келли поправился, и по прошествии времени опять вышел на сцену, а в период отсутствия его заменял старый друг Шон Кэннон (Seоn Cannon). Поначалу появление Шона было воспринято публикой негативно, но в последствии реакция слушателей смягчилась, так как вклад Кэннона в репертуар "Дублинцев" был неоспорим. Когда в 1984 году Люк Келли скончался (мир праху его), Шон Кэннон стал полноправным участником группы. 1987 год стал для Dubliners одним из лучших и наиболее интенсивных. Давнишний друг-музыкант Имонн Кэмпбелл (Eamonn Campbell) стал инициатором совместного проекта "старичков" Dubliners и заводил ирландского фолк-панка The Pogues. Их совместный сингл "The Irish Rover" стал большим хитом, вернув The Dubliners в чарты и обратив на них внимание молодой аудитории - слушателей, которые еще даже не ходили в детсад, когда "Дублинцы" уже вовсю играли. А когда в 1988 году Дублин праздновал свое тысячелетие, The Dubliners были провозглашены чуть ли не национальными героями. Тогда же Имонн Кэмпбелл присоединился к группе на регулярной основе. В 1992 году группа отпразновала свое 30-летие, выпустив двойной CD и дав масштабный тур. 1995 году принес концертное видео, сделанное в Германии, и шокирующую новость, что основатель "Дублинцев" Ронни Дрю покидает группу. Собственно, это он и сделал, порадовав вскорости своих поклонников великолепным сольным альбомом "Dirty Rotten Shame". Но, как мы уже знаем, история The Dubliners на этом не закончилась: на место ушедшего Ронни пришел Пэдди Рэйли (Paddy Reilly), и концертно-студийная карусель продолжила крутиться с прежней скоростью. И это было хорошо. Пэдди, правда, пришлось тяжеловато - ведь прежде он никогда не гастролировал (а тут пришлось сразу ехать в США), но он сумел с достоинством выдержать акклиматизационный период. Итак, наступило новое тысячелетие, и группа The Dubliners близка к тому, чтобы разменять пятый десяток. Перечислять достоинства и заслуги команды можно долго, но вот главное - они и сегодня остаются высококлассным музыкальным коллективом. Именно The Dubliners открыли дорогу на мировую арену таким ирландским и шотландским группам, как The Chieftains, The Pogues, U2, Ossian, The Fureys и др. Перечислить количество исполнителей, на которых свои творчеством повлияли The Dubliners, невозможно. Они донесли музыку своей страны до миллионов слушателей во всем мире, заинтересовали ею (и культурой Ирландии в целом) тех, кто никогда прежде этим не увлекался. Да, это не просто народная музыка и национальные инструменты - это The Dubliners, с их неподражаемыми голосами, неописуемой манерой исполнения, диким образом жизни, пьянством, ночными бдениями, невероятными бородами, непрестанными турами, с их харизмой и характерами. Это то, что никто и никогда не сможет скопировать и повторить.
16 августа 2008 г., в возрасте 74 лет, Ронни Дрю скончался от тяжелой болезни (рак горла) и похоронен на Редфордском кладбище в Грейстоунз.
Основная дискография:
The Dubliners and Luke Kelly (Transatlantic 116, 1964) In Concert (Tra 124, 1965) Finnegan Wakes (Tra 139, 1966) A Drop of the Hard Stuff (Major Minor SMLP 3, 1967) More of the Hard Stuff (Major Minor SMLP 5, 1967) Drinkin' and Courtin' (Major Minor SMLP 14, 1968) At it Again (Major Minor SMLP 34, 1968) Recorded Live at the Albert Hall (Major Minor SMLP 44, 1969) At Home with (EMI SCX 6380, 1969) Revolution (EMI SCX 6423, 1970) Hometown (EMI SCX 6492, 1972) Double Dubliners (EMI SCX 6513, 1972) Plain and Simple (Polydor 2383-235, 1973) Live (Polydor 2383-266, 1974) Now (Polydor 2383-329, 1975) A Parcel of Rogues (Polydor 2383-387, 1976) Live at Montreux (Intercord INT 160054, 1977) 15 Years On (Polydor 2683-070, 1977) Together Again (Polydor 2383-545, 1979) Prodigal Sons (Polydor POLD 5079, 1983) Live in Carre (Polydor 825681-1, 1983) 21 Years On (RTE-74 1983) Celebration (Harmac HM 25, 1987) Dublin (Harmac HM 88 1988) 30 Years A-Greying (RTE 157-30, 1992) Further Along (Baycourt 96 1996) Alive Alive-O (Baycourt 97 1997)
Скрыть...
-
Intro: D, A, G, D, A, D D A And…
-
Capo I D D G On Raglan Road on an autumn day, D G D I saw her first and knew G D That her dark hair would weave a snare, Bm A that…
-
E|---|-------|-------|-------|-------|-------|-------|-------|-------| B|---|-------|---0---|-------|---1---|-0-----|-3-1-0-|-0-----|-------| G|---|-0-0-0-|-0--0-0|-2-2-2-|-2---2-|---2-0-|-------|---2-2-|-2-----| D|-0-|-------|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---0-0-| A|---|-------|-------|-------|-------|-------|-------|-------|-------| E|---|-------|-------|-------|-------|-------|-------|-------|-------| E|-------|---------|-------|---------|-------|-------|-------|-----|---------| B|-------|---0-----|-------|---1-0---|-3-0---|-3-0---|-------|-----|---------| G|-0-0-0-|-0---0-0-|-2-2-2-|-2-----2-|-----0-|-----0-|-2-0-2-|-0---|-0-0-0-0-| D|-------|---------|-------|---------|-------|-------|-------|---0-|---------| A|-------|---------|-------|---------|-------|-------|-------|-----|---------| E|-------|---------|-------|---------|-------|-------|-------|-----|---------| E|-------|---------|---------|-------|-------|-------|---| B|---0---|---------|---1-----|-3-0---|-3-0---|-------|---| G|-0---0-|-2-2-2-2-|-2---0---|-----0-|-----0-|-2-0-2-|-0-| D|-------|---------|-------2-|-------|-------|-------|---| A|-------|---------|---------|-------|-------|-------|---| E|-------|---------|---------|-------|-------|-------|---|…
-
This is the progression that I find most fun to play, basically the whole song goes: G C G D G C G D G G D G D G Em G D G So once you…
-
Em A Em D In the town of Springhill, Nova Scotia Em G A B Down in the dark of the Cumberland Mine Em A D…
-
C Am C Cmaj9 Am C F C When I was a bachelor, airy and young, I followed the roving trade, Cmaj9 Am C F C And the only harm…
-
Cm When I was young, I used to be, Bb As fine a man as ever you'd see, Cm 'til the Prince of Wales, he said to me, Fm Cm Come and join the British army. (it's the same through…
-
Standard Tuning e|-------------------------------------------------------------------| B|-------------------------------------------------------------------| G|-------------------------------------------------------------------| D|---12--12--10-12--12s14--12--10------10--10--------10-----10--12---| A|---------------------------------12----------10h12-----12----------| E|-------------------------------------------------------------------| e|-------------------------------------------------------------------| B|-------------------------------------------------------------------| G|-----------------------------9--12---12--12s14------12-------------| D|---12--12--10-12--12s14--12---------------------14------14--12--12-| A|-------------------------------------------------------------------| E|-------------------------------------------------------------------|…
-
Note: before you play the 2nd C chord play the open A string and hammer on to the same 2nd fret then pick the A string 3rd fret...... G C D The wind that blows today my love C G D a…
-
[Am] Eileen Og an' that the darlin's name is [G] Through the Barony her features they were famous [Am] If we loved her then who was there to blame us [Em] [Am] [Em] [Am] For wasn't…
-
Am C F One evening of late as I happened to stray C G To the county Tipperary I straight took my way Am C F To dig for patatoes…
-
Em A Em Don't get married girl, You'll sign away your life G D C D Em You may start off as a woman, But you'll end up as…
-
Capo 2nd fret (or transpose 2 up and play in A) G Some say that kissin's a sin Em But tell me how can that be true G For kissing has been in this world D…
-
G C I've been a wild rover for many a year G C D7 G I spent all me money on whiskey and beer G C But now I'm returning with…
-
Capo 2nd fret C Am As I was going over the far fam'd Kerry Mountains, F C G I met with Captain Farrel, and his money he was countin', C…
-
G Em G I danced in the morning when the world was be gun. D C D I danced in the Moon and the Stars and the Sun. G D Em I came down from Heaven and I danced on Earth... D C G at Bethlehem I had my birth.…
-
A 1. As I went home on Monday night, as drunk as drunk could be, D I saw a horse outside the door where my old horse should be. A…
-
D G In a neat little town they call Belfast, C D apprentice to trade I was bound G Many an hours’ sweet happiness,…
-
F Dm C Am Dm When first I landed in Liverpool, C Dm I went upon a spree Am C Dm F Me money alas I spent it fast, Dm C F got drunk as drunk…
-
Capo on 2nd fret. This song sounds best played with a capo on the 2nd fret (as I believe the Dubliners played it), but the chords can be all played in first position as follows: C=D F=G Am=Bm G= A Intro:C G Am C G C C…
-
[C]Free the [G]people,[Em][C] let them [D]have their[G] say [C]Free the[G] people,[Em] [C]let them [D]see the light of [G]day [C] [G] [C] The[G] dismal was [Bm]breaking when they[Em] took her man away Not[C] knowing…
-
Capo 5th fret. C F C Am As I walked by the dockside one evening so fair, C F C G to view the salt waters and take the salt air,…
-
C F C G Where the grasses grow, And the waters flow, In a free and easy way C F C G C But give me enough,…
-
G Am C G In my memory I will always see C G D The town that I have loved so well G D C…
-
Chorus: G C G And it's all for me grog, me jolly jolly grog D All for me beer and tobacco G C G Well i've…
-
C Am F G Tim Finnegan lived in Walkin Street, a gentle Irishman mighty odd C Am F G C He had a brogue both rich…
-
C G C G Now Jack was a sailor that roamed round the town F C F G And she was a damsel who skipped up and down C G…
-
C G C When first I came to London In the year of 39 F C G The city looked so wonderful, and the girls were so Divine…
-
CHORUS C F C Am F Ring a ring a rosy, as the light declines, C F C G C I'll remember Dublin City, in the rare old times. C F C…
-
(Verse 1) G# F# A G# B E Walking all the day, near tall towers where falcons build their nests. G# F# A G#…
-
G C G The little boats are gone from the breast of Anna Liffy C D The ferryman is stranded on the quay G C…
-
Chorus to be played after every section A D I'm a little beggarman, a begging I have been A G For three score years in this little isle of green A…
-
G C G Farewell The prince's Landing stage D7 River Mersey fair the well G C G I am bound for Cal - i - for - ni - a, D7…
-
G C G well, bugger off, you bastards, bugger off(fuck you) Em C D well, bugger off, you bastards, bugger off(fuck you) G C…
-
Chords Used: F# C#7 B |--2--------------| |--2-----6-----4--| |--3-----4-----4--| |--4-----6-----4--| |--4-----4-----2--| |--2--------------| OR w/ capo on 2nd fret the following chords can be used:…
-
G Em Am D7 As I went out thru Dublin city at the hour of twelve at night G Em Am D7 Who should I see but a Spanish Lady washing her feet by candlelight G Em G D First she washed them then she dried them over…
-
F Oh, Wilt thou go wi' me sweet Tibby Dunbar Bb Dm Oh, Wilt thou go wi' me sweet Tibby Dunbar C7 F Wilt thou ride on a horse or be drawn in a cart…
-
D G D D G Oh, me name it is Sam Hall, D A chimney sweep, chimney sweep D G Oh, me name it is Sam Hall, D chimney sweep G Oh, me name…
-
Capo II G C G C G D G G C G It's a lesson too late for the learnin', C G D G made of sand, made of sand C G In the wink of an eye my…
-
D A D D D A D Adeiu to you my Dinah, A thousand times adieu D Bm G A D A We are going away from the Holy Ground,…
-
A D A D A E A D A D E A A D A Oh, I wish I had someone to love me E Yes, someone to call me their own A D A Oh, I wish I…
-
capo can be used for easier singing!! intro C G Am Em F G C C G Am Em F G C As I walk the road from Killashandra, weary I sit down. C G Am Em…
-
I[A] dreamed I saw Joe[A7] Hill last night,as[D] live as you and[A] me, Says[D] I to Joe your[A] ten years dead,I[E] never died says he, I[E7] never died says[A] he, [2] The copper bosses shot you Joe they filled you…
-
Standard tunning G - 320001 C - 032010 D - xx0232 Em - 022000 Dsus4- xx0212 Verse 1 G C G D By the lonely prison wall, i heard a young girl cal-ling G…
-
G D7 G I'll tell me ma when I get home, the boys won't leave the girls alone, G D7 G Pulled me hair, stole me comb but…
-
Oh I wish I was back in Liverpool D C G D Liverpool town where I was born A Where there ain't no trees, no scented breeze, D No fields of waving corn G But there's…
-
G C G Em Raised on songs and stories C G Heroes of reknown C G The passing tales and glories C D That once was Dublin town G…
-
Chorus G D The Clíona, the Meabh and the Mucha G C The pride of the Irish navy G D When the Captain he blows on his whistle…
-
capo: 2nd fret G C A sober black shawl hides her body entirely, G Em Touched by the sun and the salt spray of the sea, G…
-
Bar 2________________________|Bar 3______________________ e|---------------------------|---------------------------| H|---------------------------|---------------------------| G|--------7-6-7-4-6-7---7----|---------------------------| D|--4-5-7-------------7---5-4|-----5-4---7--------------| A|---------------------------|-7-5------7---5-7-5-4-5-7--| e|---------------------------|---------------------------| Bar…
-
Key: E Capo 2 (D) D G D A7 G D I was born and raised in Bos-ton, a place you all know well, G A7 D Bm G A A7 Brought up by honest…
-
F C Fareweel to all our Scottish fame F G F C Fareweel our ancient glory F C Fareweel even to our Scottish name F G F C So famed in…
-
Standard Tuning 6/8 time [Em] I am a young fellow that's easy and bold, [D] In Castletown Conners I'm very well known; 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 E|------------|------------|------------|------------|------------| B|------------|------------|------------|------------|------------| G|------------|------------|------9---9-|7-----------|------------| D|------------|------------|--7-9-------|--9-9-9-7---|7-----------| A|----------7-|7-109-7---7-|10----------|----------9-|--9-7-----(7| E|------------|--------10--|------------|------------|------10----|…
-
A D A Sleep, oh babe, for the red bee hums the silent twilight's fall D A D Ee val from the grey rock comes to wrap…
-
C Am Dm F G C He sits on the corner of Beggers Bush,the stride of an old packing case, Am Dm F G And the dolls at…
-
Standard Tuning Intro: G C, C G X2* *if you want you can add the base notes in the intro G C C G e|--3--------0--------0--------3 B|--3--------1--------1--------3 G|--0--------0--------0--------0 D|--0--------2--------2--------0…
-
Basically the whole song just goes C G F C. (You can omit the F if you like) Intro (flutes): C G F C x4 VERSE I: -------- C G In the days I went a courtin', F C I was never…
-
Capo on 1 Bm E A F#m Bm E A D A I wish I was in Carrickfergus, only for nights in Ballygrant Bm E A F#m Bm E A D A I would…
-
C F C Verse 1: Oh See the host of fleet foot men who sped with faces wan. F C Am Dm G7 From farmstedt…
-
D G A7 D Come all you lads and lassies and listen to me a while D Bm G A7 I'll sing to you a verse or two that's sure to make…
-
A[D]t the pub at the crossroads there's[G] whiskey and [D]beer [D]There's brandy, strong cognac that's [A7]aging for [D]years [D]But for killing the thirst and f[A7]or easing [D]the gout [D]There's nothing at all beats[G]…
-
See[/C] the child with the golden hair but[/Dm] eyes that show the emptyness inside Do[/G] we know can we understand just[/C] how he feels or[/G] have we really[/C] tried See[/C] him now as he stands alone and[/Dm] watches…
-
D Oh, I am a Dundee weaver A7 D And I come frae bonnie Dundee I met a Glesca fella G A7 An' he came coortin' me D He took me oot a walkin' G A7 Doon…
-
Em / D Em Eighteen sixty nine being the date anf the year, G Em D Em Those Waterloo sportsmen and more did appear, G Em D…
-
Tuning: Well if you got a wingo...........................all the day e|----------------------------------------------------------------------| B|-----------5------------------------------------5---------------------| G|--5--5--7-----5---------------------------5--7-----5------------4--5--| D|-----------------7--7--5--5--5--5--7--7----------------7--7--5--------| A|----------------------------------------------------------------------| E|----------------------------------------------------------------------|…
-
G C G D G 1. I must away now; I can no longer tarry, C G D this morning's tempest, I have to cross. G - G7 C G…
-
G D Ver1: An old man came courting me, hey-ding-a doo-rum G D An old man came courting me, me being young G Am G…
-
CAPO 3=F It[D] was early, early[G] in the spring The[A] birds did whistle and[D] sweetly sing, Changing their notes from[G] tree to[D] tree And the[A] song they sang was Old[D] Ireland free. It was early early in…
-
Repeat the chords for the first verse all the way through. Oh [D] Peggy Gordon you [G] are my [D] dar[A]ling, [G]Come sit you [D] down upon my [A] knee, [G]Come tell to [D] me the[G] very [D] reas[A]on, [G]Why I am[D]…
-
Capo on 2nd fret CHORUS: G C G I'm a rover and seldom sober D I'm a rover, o' high degree G C G It's when I'm drinking, I'm always thinking G…
-
G C G D The moon was bright, the night was clear, no breeze came over the sea G C G C D G When Mary left her…
-
Key: G G C Way down in the county Kerry, in a place they call Tralee G D D7 A grand old couple they lived there,…
-
D G Hold on to your women and lock'em away D A A7 Or we'll chase'em and catch'em and love'em D A D From Friday to Sunday D…
-
F C Make way for the Molly Maguires, Bb F they're drinkers, they're liars, but they're man. F C…
-
Chords ; G Em C D7 G...........G(E bass)....C..C/B...Em.........Am7..........D7..........G Oh I Love the ground She walked upon and the air she would softly breathe G..........G(E bass)....C..C/B..Em........Am7.....D7..........G.…
-
A If you ever go to Dublin town A In A hundred years or so D A Inquire for in Baggot Street A E And what is was like to know A O…
-
E B E On the banks of the roses my love and I sat down. A E B E And I took out my fiddle for to play my love a tune, A E…
-
I'm using D shapes relative to capo. Transpose up +3 to show actual chords. I'm playing in DADGAD & chords I'm using are: Capo 3rd D A7 or A7 G A F#m or F#m Em D ---0----------------------------------------------------- A…
-
[Intro] G C G D G [Verse 1] G C G D G Come all ye young rebels, and list while I sing, D G D G For love of one's country is a terrible thing.…