Аккорды «The Kinks»
The Kinks (англ. «Чудаки») — британская рок-группа, одна из групп, сформировавших в рок-музыке 1960-х гг. отличительное британское звучание, влияние которого можно проследить на примере множества жанров от панк-рока до бритпопа. Одни из основоположников субкультуры модов. Творческого пика группа достигла во второй половине 60-х годов, когда выходили их концептуальные альбомы.
1963-65
У истоков группы стояли братья Дэвисы, Рэй и Дейв, которые выросли в Лондоне. Одно время на роль вокалиста претендовал…
Читать полностью...
The Kinks (англ. «Чудаки») — британская рок-группа, одна из групп, сформировавших в рок-музыке 1960-х гг. отличительное британское звучание, влияние которого можно проследить на примере множества жанров от панк-рока до бритпопа. Одни из основоположников субкультуры модов. Творческого пика группа достигла во второй половине 60-х годов, когда выходили их концептуальные альбомы.
1963-65
У истоков группы стояли братья Дэвисы, Рэй и Дейв, которые выросли в Лондоне. Одно время на роль вокалиста претендовал юный Род Стюарт. Большую часть песенного репертуара группы написал Рэй Дэвис. В 1963 году братья назвали свою команду The Ravens и попытались заключить контракт на запись альбома. Подобно большинству британских групп того времени, The Ravens играли блюз, а их кумирами были ритм-энд-блюзовые музыканты из США. Первым синглом Дэвисов, выпущенных под именем The Kinks, была кавер-версия «Long Tall Sally» Литтл Ричарда.
В августе 1964 года динамичный сингл «You Really Got Me» дебютировал в Великобритании на первом месте. Шумный успех сопутствовал ему и в США. Слушателям запомнился яростный гитарный проигрыш, построенный всего лишь на двух аккордах. Инструментовка песни производила впечатление нарочитой грубости, необработанности. Успех этой композиции привёл к утяжелению рок-музыки в целом и проложил дорогу для возникновения таких течений, как хард-рок, панк-рок и хэви-метал.
В течение следующего года The Kinks выпустили ряд успешных записей («All Day and All of the Night», «Tired of Waiting for You») и непрерывно выступали — главным образом в США. Музыкальные критики включили их наряду с The Beatles, The Rolling Stones и The Who в «большую четвёрку» (Big Four) рок-групп «британского вторжения» в Штаты. Между тем американские консерваторы возмущались тем, что популярность английских групп в США привела к упадку национальной музыкальной индустрии. По-видимому, именно в протекционистских целях на исходе лета 1965 года The Kinks было запрещено выступать с концертами в этой стране.
1965-73
Закрытость американского рынка привела к тому, что The Kinks претерпели превращение в самую английскую из всех рок-команд. В течение последующих нескольких лет они черпали вдохновение не в калифорнийской психоделии, а в лондонских мюзик-холлах и национальной эстраде. В 1966 году они выпустили один из первых концептуальных альбомов — «Face to Face». Летом того года самым крупным хитом в Великобритании стала их сатирическая песня «Sunny Afternoon». К этому времени стало ясно, что Дэвис вырос в по-настоящему крупного поэта-песенника. В 1967 году была записана едва ли не самая известная его мелодия, «Waterloo Sunset», которая по опросу Би-би-си признана самими англичанами лучшей песней о Лондоне.
С распространением психоделии в Европе популярность The Kinks у себя на родине стала падать. К счастью, как раз в это время им был разрешён въезд в США. Они пустились в очередные гастроли по Америке, предварительно выпустив один из своих самых сильных концептуальных альбомов — «Arthur (or the Decline and Fall of the British Empire)». Период с 1969 по 1972 считается золотым временем в истории группы. С выходом хитового сингла «Lola» (1970) они вернулись к более тяжёлому звучанию, которое отличало их ранние работы. Главный герой этой песни — трансвестит: весьма рискованная тема для популярной музыки того времени.
1973-96
C 1973 по 1976 годы The Kinks в очередной раз переосмыслили свой образ. В этот период Рэй Дэвис занялся написанием рок-опер, для постановок которых состав группы был значительно расширен. Первая рок-опера Дэвиса, «Preservation», имела много общего с водевилем и с треском провалилась. Несмотря на холодный приём, за ней последовали ещё три аналогичных проекта. В начале 1980-х The Kinks частично смогли вернуть былую популярность. Их новые записи были близки по стилистике к «новой волне»; особенно успешным оказался сингл «Come Dancing» (1983).
Со второй половины восьмидесятых отношения между Рэем и Дейвом — двумя столпами группы — стали портиться. Новые записи коллектива не пользовались успехом ни у критиков, ни у публики. Оба брата всё больше времени уделяли личной жизни и сольным проектам, а с 1996 года и вовсе перестали общаться. В 1983 году у Рэя Дэвиса и Крисси Хайндс из The Pretenders родилась дочь. Определённый всплеск интереса к The Kinks наблюдался в середине 1990-х, когда молодые команды Blur и Oasis признали в англоцентричных братьях Дэвисах предшественников брит-попа.
Воссоединение группы (2008)
В ноябре 2008 года BBC News сообщило, что Рэй Дэвис подтвердил многочисленные слухи о воссоединении группы в ближайшее время. Распад коллектива (который не был заявлен официально) был связан с неважным здоровьем Дейва Дэвиса, пережившего сердечный приступ в 2006 году. Сам Дэйв участвовать в восстановлении группы отказался, никак это не прокомментировав.
Первоначальный состав:
Рэй Дэвис (англ. Ray Davies) — (1964—96)
Дейв Дэвис (англ. Dave Davies) — (1964—96)
Пит Куэйф (англ. Pete Quaife) — (1964—1984)
Мик Эвори (англ. Mick Avory) — (1964—1966, 1966—1969)
Присоединились позже:
Джон Далтон (англ. John Dalton) — (1966, 1969—76, 1978)
Джон Гослинг (англ. John Gosling) — (1970—78)
Джим Родфорд (англ. Jim Rodford) — (1978—96)
Ян Гиббонс (англ. Ian Gibbons) — (1979—89, 1993—96)
Боб Генрит (англ. Bob Henrit) — (1984—96)
Майк Хейли (англ. Mark Haley) — (1989—93)
Дискография:
1964 The Kinks
1965 Kinda Kinks
1965 The Kink Kontroversy
1966 Face To Face
1967 Something Else (by The Kinks)
1968 Live At Kelvin Hall Запись концерта 1967 г.
1968 (The Kinks Are) The Village Green Preservation Society
1969 Arthur (or The Decline And Fall Of The British Empire)
1970 Lola versus Powerman and the Moneygoround, Part One
1971 Percy
1971 Muswell Hillbillies
1972 Everybody’s in Show-Biz
1972 The Kink Kronikles
1973 The Great Lost Kinks Album Сборник песен 1966—70 гг.
1973 Preservation Act 1
1974 Preservation Act 2
1975 Soap Opera
1976 Schoolboys in Disgrace
1977 Sleepwalker
1978 Misfits
1979 Low Budget
1981 Give The People What They Want
1980 One For The Road Записи с концертов
1983 State Of Confusion
1984 Word Of Mouth
1986 Think Visual С
1986 Come Dancing With The Kinks: The Best Of The Kinks 1977—86
1989 UK Jive
1991 Lost & Found (1986-89)
1993 Phobia
1994 To The Bone
Скрыть...
-
E-------------------------------------------------- B--------4----------------------------------------- G--5--3-----5b--3b-----------------3--------------- D------------------------3--/5--3-----5b--3b------- A-------------------------------------------------- E-------------------------------------------------- E-------------------------------------------------- B-------------------------------------------------- G-------------------------------------------------- D-------------5---3-------------------------------- A--3--/5-------------6---3------------------------ E----------6---------------------------------------- riff…
-
|--------------------------------------------------------------------| |-----3-------------------------------------------3------------------| |--5-----5--5b6--5b6--5b6--5b6--5b6--5b7--5p3-----3-------3-----3----| |----------------------------------------------5-------5-----5-----5-| |--------------------------------------------------------------------| |--------------------------------------------------------------------| |--------------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------3--3-----3------------| |----------3-------3-------3-------3-----3-----3--3-----3-----3h5----| |--5--3h5-----3h5-----3h5-----3h5-----5-----5--------5-----5-------5-| |--------------------------------------------------------------------| |--------------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------| |--3--3-----3-------------------------------------------------| |--3--3-----3-----3h5--5b7--5b7--5b7--5b7--5b7--5b7---5p3-----| |--------5-----5-------------------------------------------5--| |-------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------| |-----------------------15--15---------------------------------------| |--------------------------------------------------------------------| |------15--17--17b19------------17p15------15----------15------15----| |--17----------------------------------17----------17------17--------| |--------------------------------------------------------------------| |--------------------------------------------------------------------| |---------------------------------------------------------------| |------17-----17----------17-----17-----------------------------| |--17--17b19--17b19---17--17b19--17b19-----15------15-------15--| |----------------------------------------------17------17-------| |---------------------------------------------------------------| |---------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------| |---------15---------15---------15---------15--15----15-------| |--15h17------15h17------15h17------15h17----------------17⁄--| |-------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------|…
-
a G7 C G7 The taxman's taken all my dough, and left me in my stately home, E7 a lazing on a sunny afternoon. a G7 C G7 And I can't sail my yacht, he's taken ev'rything I've got. E7 a All I've got 's this sunny afternoon. A7…
-
Tuning : E A D G Time Signature: 4/4 This is the 9 th bar and the bass kicks in.. | | | | | | | |----------------------------6-9-|------------------9/11----------| |------------------------6-9-----|7-------------------------------| |--------------------7-7---------|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| |…
-
Tuning : E A D G Time Signature: 4/4 | tempo 120 | | | | | | |--------------------------------|--------------------------------| |-----------------------Intro without bass------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| |…
-
From the dew-soaked hedge creeps a crawly caterpillar, When the dawn begins to crack. It's all part of my autumn almanac. Breeze blows leaves of a musty-coloured yellow, So I sweep them in my sack. Yes, yes, yes, it's my…
-
intro (riff 1) F5 G5 F5 G5 ------------| ------------| ------------| -3--5-5-3-5-| -3--5-5-3-5-| -1--3-3-1-3-| verses (w/riff 1) (1)girl you really got me going you got me so i don't know what im doing (2,3)see don't ever…
-
Am C G There's a crack up in the ceiling Dm F Am And the kitchen sink is leaking Am C G Out of work and got no money Dm F Am A Sunday jam of bread and honey Am G F E7 What are we living for? Two roomed apartment on the second…
-
D7 G They seek him here, they seek him there, D7 G G7 his clothes are loud, but never square. C G F E7 It will make or break him, so he's got to buy the best, a7 D7 G 'cos he's a dedicated follower of fashion. D7 G And…
-
Intro: Am (strum) Verse: G D (hammer on to Dsus4 then pull off back to D) I won't take all that they hand me down Am Em And make out a smile though I wear a frown G D (hammer on to Dsus4 then pull off back to D) And…
-
A A A(move A shape from down a fret back) A D D A E E A (riff 2x) A D G D G D A (riff 2x) A E This is the age of machinery, a mechanical nightmare A A wonderful world of technology D G D A (riff) Napalm, hydrogen bomb,…
-
C G Everybody got the right to speak their mind Bb F f g g# (single notes) so don't shoot me for saying mine. F A7 Dm Dm/C Bb Everybody talking about racial equality F A7 Dm Dm/C Bb 'cos everybody's equal in the good Lord's…
-
G D Yes Sir, no Sir Bb F Where do I go Sir Eb Bb What do I do Sir Ab A Bb What do I say Bb F Yes Sir, no Sir Eb Bb Where do I go Sir Eb Bb What do I do Sir Ab A Bb How do I behave Bb F Yes Sir, no Sir Eb Bb Permission…
-
D D D D D A E D E A A A I think I'm sophisticated 'cause I'm living my life E E like a good homo sapiens A A But all around me everybody's multiplying and E E they're walking round like flies man D D So I'm no better than…
-
A C#m B Bm Tea time won't be the same without my Donna A C#m B Bm At night I lie awake and dream of Donna C# F#m I think about that small caf? C# F#m That's where we used to meet each day C# F#m F# And then we used to sit…
-
G Met a girl fell in love, glad as I can be C G Met a girl fell in love, glad as I can be D C G But I think all the time is she true to me Chorus: C D C G Cause there’s nothing in this world to stop me worring ‘bout that…
-
C G F G riff 1 C G F C riff 1 C G F G riff 1 We are the the Village Green Preservation Society C G F C riff 1 God save Donald Duck, vaudeville and variety C G F G riff 1 We are the Desperate Dan Appreciation Society C G…
-
A Bm E Bm D E A Bm E Bm D E A E Waiting for the hurricane Bm D E To hit New York City A E Somebody said it's hit the bay Bm D E This is the nitty gritty F#m And all the bag ladies A Better put their acts together F#m We're…
-
Bm Ah, Tom will show and Tom will smoke A Tom is as bold as a knight of old Bm A But whenever he gets into a bit of a jam F# Bm There's nothing he won't do to get a Harry Rag CHORUS: Bm A Harry Rag! Harry Rag! Do anything…
-
Main Riff/Chorus e|---5-5-5----------------------------5-5-5---------------------------------| B|---5-5-5----------------------------5-5-5---------------------------------| G|---6-6-6----7-7----9-9-9----7-7-----6-6-6-----7-7-----9-9-9-----7-7-------| D|---7-7-7----7-7----9-9-9----7-7-----7-7-7-----7-7-----9-9-9-----7-7-------| A|---7-7-7----5-5----7-7-7----5-5-----7-7-7-----5-5-----7-7-7-----5-5-------| E|---5-5-5----------------------------5-5-5---------------------------------| Verse e|---5----5-----------------------------------------------------------------| B|---5----5-----------------------------------------------------------------| G|---6----6-7-----7-9-9-9-9-9-----7-7-7-7-7---------------------------------| D|---7----7-7-----7-9-9-9-9-9-----7-7-7-7-7---------------------------------| A|---7----7-5-----5-7-7-7-7-7-----5-5-5-5-5---------------------------------| E|---5----5-----------------------------------------------------------------| lyrics ------- Louie…
-
[Riff A] (GTR 1) [Riff B] (GTR 1) e--------0-----------3--0--I I--------0-----------3--------I b-----3-----3-----1--------I I-----3-----3-----1-----------I g--4-----------2-----------I I--4-----------2--------------I [Rhythm…
-
riff 1 E---------------------------------------------------------------------------- B---------------------------------------------------------------------------- G---------------------------------------------------------------------------- D---------------------------------------------------------------------------- A-7--7-5--5--10-10-10-7------------------------------------------------------ E-5--5-3--3--8--8--8--5------------------------------------------------------ Met…
-
intro D7 G D7 G D7 ---------------| ---------------| ---------------| -------------5-| -5-5-5-5-5h7---| ---------------| verses G (1)every night i just can't go to sleep (2)every night i feel so lonely C D7 every night i…
-
intro D Fa-fa-fa-fa-fa-fa-fa-fa, fa-fa-fa-fa-fa-fa-fa-fa riff 1(rpt) muted ---------------------------------------------------------| ---------------------------------------------------------| ----2-2----4-4----2-2----5-5----4-4----2-2----2-2----2-2-| -0------0------0------0------0------0-------0-----0------| ---------------------------------------------------------| ---------------------------------------------------------| verses D (1)I…
-
(Bb) riff riff I got wings, I'm gonna fly, riff riff I'm going home, and I know why, riff riff To see my baby, that's enough, riff riff I'm going home, it's all right. C Bb riff It's all right, yeah, it's all right,…
-
D A Thank you for the days G D G D A D Those endless days, those sacred days you gave me D A I'm thinkin' of the days G D G D A D I won't forget a single day believe me G D I blessed the light G D G D A D I blessed the light…
-
G C F G Where are you going I don't mind C F G I've killed my world and I've killed my time C F G So where do I go what do I see C F G I see many people coming after me C F E So where are you going to I don't mind Am Am/G…
-
(The *G thru *D sequences could probably be played as something more like: G Bm7 Em D G Bm7 Em D - but it's all in the bass) C G C G C G C G G C D G C D G C D G C D *G When I was small I believed in Santa Claus *D 'Though…
-
G d G d D du D du Em d Em d Em du D du (repeat) G D Em D G D Em D This time tomorrow where will we be G D Em D C B Em D On a spaceship somewhere sailing across an empty sea? G D Em D G D Em D This time tomorrow what will…
-
Am G E7 Am Now that you've found your paradise Am C G E7 This is your kingdom to command Am C G E7 You can go outside and polish your car Am C E7 Am (opening riff) Or sit by the fire in your Shangri-La Am G E7 Am Here is…
-
G C C/B Am C C/B Am Cos he gets up in the morning and he goes to work at nine C C/B Am C C/B Am And he comes back home at five thirty, gets the same train every time C C/B Am C C/B Am Cos his world is built on punctuality,…
-
G People take pictures of the summer F Just in case someone thought they had missed it D And to prove that it really existed Fathers take pictures of the mothers And sisters take pictures of brothers Just to show that they…
-
Em Em Em/D# Em/D Em/Db Em/C She was sick and tired of country life Em A little country home, a little country home B Bsus4 B Bsus4 B Made her blood run cold Am Now her mother pines her heart away G D Em Looking for her child…
-
Intro: E|-------------------------------------------------------------------- B|-------------------------------------------------------------------- G|-------------------------------------------------------------------- D|-------------------------------------------------------------------- A|--------------------------1--3-3------------------------------------ D|-5-5--0-0-3--5-5------5-5------------------------------------------- Riff…
-
intro: E A D G E A D G E A D G E A D G Picture yourself when you're getting old E A D G E A D G Sat by the fireside pondering on C - Picture book F C F C F C Pictures of your mama taken by your papa a long time ago C - Picture…
-
INTRO: (bass g-a-b) C F C G7 C F C G F C F C G7 C F C Sailing in-between the land, the air and me. G F D7 G7 /f /e /d Confusion never dawns, cos frame of mind tells me that I am free. I am C F C G7 C F C Free. G F C…
-
Intro: G F D G F D (crashing) G F G F Well, in my life I never stopped to worry 'bout a thing G F G F Open up and shout it out and never try to sing C A G Wondering if I done wrong F D / / / Will this impression last too…
-
D C G All the stories we've been told of kings and days of old D F C But there's no England now (there's no England now) D All the wars that were won and lost C G D F C Somehow don't seem to matter very much anymore D All…
-
G D G C G D G D G Long ago life was clean C G Sex was bad and obscene D G And the rich were so mean D G Stately homes for the Lords C G Croquet lawns, village greens D G Victoria was my queen CHORUS: G D Em Bm D G Victoria,…
-
D A G D Everybody's a dreamer and everybody's a star F#m Bm G A And everybody's in movies, it doesn't matter who you are Bm F#m There are starts in every city G A In every house and on every street D G And if you walk down…
-
Am C G I've been travelling a long time E E7 Am F To be just a-where you are Am C G In dreams I have seen you E E7 Am F But you are so very far CHORUS: C F C How long must I travel on E E7 Am F To be just a-where you are? C…
-
intro (riff 1) (riff 2) (riff 3) (riff 4) (riff 5) D(4x) D7 D D A E|--------- ---------------- --------- ---------------- ---------| B|-------3- -3-------------- -7h8p7-7- -7-7--8--10-8-7- ---------| G|--------- ----4p2p0-------…
-
Intro : G C G G C G G Have you seen this face? C G Does it ring a bell? G D Does it strike a chord somewhere in your mind? G And there's a big reward, C C/B C/A C/G D If you help us solve this crime, G F C D And if you…
-
D C G (riff 1) F C G (riff 2) D C G (riff 1) Big Sky looked down on all the people looking up at The Big Sky F C G (riff 2) Everybody's pushing one another around D C G (riff 1) Big Sky feels sad when he sees the children…
-
Eb Db You'll try and you'll try again, Ab Eb But you know you can't win. Eb Db You'll try and you'll try again, Ab Eb But you know you can't win. Db Ab What more can I say, now Db Ab What more can I do Db Ab No need to…
-
C G F C G G7 C G G7 My makeup is dry and it cracks on my chin F C G I'm drowning my sorrows in whiskey and gin C…
-
intro: D7 G D7 G D7 ---------------| ---------------| ---------------| -------------5-| -5-5-5-5-5h7---| ---------------| verses: G (1)every night i just can go to sleep (2)every night…
-
F Hey, I never met a girl like you before, Bb F Yeah, I never met a girl like you before, C Bb F Girls like you are very hard to find. F Hey, I never met a girl that…
-
riff 1 riff 2 riff 3 --------- ----------- ---------------| --------- -5-5-5h6-5- -5s7-7-7-------| --------- ----------- ---------------| --------- ----------- ---------------| -----2-3- ----------- ---------------| -3-5-----…
-
Intro: Bb }x4 Bb F Bb }x4 Bb F Bb Some mother's son lies in a field D7 Gm F Eb Eb/D Someone has killed some mother's son today Cm F…
-
Define: No Capo B.p.m. 136 4/4 Time Signature Original Key – G Key Change – E7 * Single Strum (which rings out) [Intro] D C D C D C D C…