Аккорды «Steely Dan»
Дональд Фэйген и Уолтер Бекер подружились еще в колледже, поскольку у них обнаружились похожие интересы в музыке (джаз, блюз, поп) и современной литературе (черный юмор). В 1967-68 годах вместе они переиграли в куче различных команд. Затем Фэйген и Бекер перешли к сочинению собственного материала, который пытались пристроить в какую-нибудь записывающую компанию. После долгих обиваний порогов музыкантам удалось подписать контракт с маленькой фирмой, которой владела группа "Jay and the Americans".…
Читать полностью...
Дональд Фэйген и Уолтер Бекер подружились еще в колледже, поскольку у них обнаружились похожие интересы в музыке (джаз, блюз, поп) и современной литературе (черный юмор). В 1967-68 годах вместе они переиграли в куче различных команд. Затем Фэйген и Бекер перешли к сочинению собственного материала, который пытались пристроить в какую-нибудь записывающую компанию. После долгих обиваний порогов музыкантам удалось подписать контракт с маленькой фирмой, которой владела группа "Jay and the Americans". С этим ансамблем ребята проработали до 1971 года, а затем перебрались в Нью-Йорк, желая сочинять песни на профессиональной основе. Там-то их и подцепил лос-анжелесский продюсер Гэри Кац, пристроивший парней в "ABC/Dunhill".
Он же и предложил музыкантам сколотить свою собственную группу, от чего те не стали отказываться. Позаимствовав название для своего проекта из новеллы Уильяма Бэрроуза "Naked Lunch" Дональд и Уолтер приступили к репетициям. На помощь в создании дебютного альбома "Steely Dan" они пригласили Денни Диаса (гитара), Джеффа Бакстера (гитара), Джима Ходдера (ударные) и Дэвида Палмера (вокал).
Начиная с 1973 года группа гастролировала в Англии и США, причем состав ее частенько изменялся. Кроме этого за пару лет "Steely Dan" выпустили два альбома, "Countdown To Ecstasy" и "Pretzel Logic". Все ведущие вокальные партии теперь исполнял Дональд, а на лидер-гитаре играл Вальтер. В 1974-м состоялось последнее турне группы, в котором кроме основателей коллектива приняли участие Майк Макдональд (клавишные, вокал), Джефф Поркаро (ударные) и Ройс Джонс (перкуссия, вокал). По окончании этого мероприятия Фэйген и Бекер решили окончательно завязать с концертами и перевести проект на чисто студийную основу. В результате на следующий год все остальные участники ансамбля были уволены, а альбомы стали записываться при помощи сессионных музыкантов.
На качестве материала это отразилось в лучшую сторону, и пластинки "Steely Dan", изданные в этот период пользовались относительно большим спросом. Высшим достижением группы стала работа 1977 года "Aja". На сессии этого альбома были приглашены такие музыканты как Уэйн Шортер и Ли Райтнур, что придало "Стальному Дэну" более джазовое звучание. "Aja" провел в лучшей пятерке целых три недели, а по итогам продаж получил "платину".
К сожалению, у лейбла "ABC" начались проблемы, и выход следующего альбома задержался на три года. "Gaucho" появился на свет только в 1980-м. Пластинка также имела хороший успех, попав в американский Топ 10, но на следующий год было объявлено о том, что пути Фэйгена и Бекера разошлись. Дональд принялся записывать сольник, а Вальтер отправился на Гавайи выращивать авокадо на своем ранчо. Свое сотрудничество музыканты возобновили в 1993 году, когда Бекер выступил в роли продюсера второго сольного альбома Фэйгена. На следующий год коллеги поменялись ролями, и уже Фэйген продюсировал пластинку Бекера.
А в 2000 году бывшие коллеги реанимировали вывеску "Steely Dan" и общими усилиями записали первый за последние 20 лет студийник "Two against nature". Оказалось, что старики еще могут производить качественный товар, и диск даже получил "Грэмми" в номинации "альбом года". Этим дело не ограничилось и "Стальные Дэны" провели успешные гастроли, а потом вновь отправились в студию, чтобы порадовать своих фанов очередной пластинкой.
Скрыть...
-
Sound Effects 0:24 G---|-----------------||---------------------|---------------------||----------- D---|-----------------||*--------9--9--------|--------9--9--------*||----------- A---|-----------------||*--7--------------7--|--7--------------7--*||--7-------- E---|-----------------||---------------------|---------------------||-----------…
-
INTRO: ------ C7#9 VERSE 1: -------- Am G6 While the music played you worked by candle light F6/9 Bb13 Those San Fransisco nights, they were the best in…
-
VERSE 1: --------- C9 In the corner of my eye I saw you in Rudy's you were very high A7#9 C/D E7#9 Bb/Eb You were high it was a crying disgrace (They saw…
-
|-------------------11/12-----------11/12-----------11/12-----------11/12--| |-------------------13/14-----------13/14-----------13/14-----------13/14--| |-------------4-5------------4-5-------------4-5-------------4-5-----------| |-1-2-3-4---O--------------O-----O---------O-----O---------O-----O---------| |--------------------------------------------------6---7-------------------| |----------------------------------------------3h4---5---------------------| |-----5-7-5--7------5-4-5h7----7-5-4-5----7---------------------5-7--------| |-O-O----------O--5---------O-----------O---O-------------O-5-7-----O------| |--------------------------------------------------------------------------| |--------------------------------------------------------------------------| |---5-4--55-x-4-3---(5)-------------------5-7---------5--------------------| |-5---------------3-----3-x-2-1---O-O-5-7-----O--55-7---3h4h5--------------| |--------------------------------------------------------------------------| |---------5-3--------------------------------------------------------------| |-------3--------------5-7--------------5-7-------------------------------| |-O-O-5--------O-O-5-7------3-5--O-O-5-7-----O-----------------------------| Chorus |--------------------------------------------------------------------------| |-------2-3-4--------/7-9-10-12---------4-5-7-9-10------------4------------| |-----2-------2---O-------------12-----------------10-----------2-2-2-2----| |-1-2-----------O------------------10-----------------8---O-2-----------O--| Break |-----------------------------------------------11----99h11----------------| |-5-7-----5---5-7-----5--------5-7-----5-----11----11----------------------| |-----5-7---------5-7--------------5-7-----9----------------O-2-2-2-2------| |------------------------5-7------------------------------------------O----| On…
-
INTRO: ------ G6/9 F#7#9 F6/9 E7#9 Eb6/9 D7#9 VERSE 1: -------- Cmaj7 Gsus2/B Cmaj7 Gsus2 I've seen your Cmaj7 Gsus2 Cmaj7 Gsus2 picture your name in lights…
-
INTRO: ------ E-- B--2-3-2-3-2-3-2-3--| keep repeating G--2-4-2-4-2-4-2-4--| D-- A-- E-- While the two note idea above keeps repeating, the guitar plays : E---------------------------------9-9-9-9-----9--9--9------------------------------| B---------------------------------8-8-8-8-----8--8--8------------------------------| G---------------------------------9-9-9-9-----9--9--9------------------------------| D------2--------4-4-------2--------------------------------2---------4-4-------2---| A---4--0--------2-2--4--2-0-----------------------------4--0---------2-2--4--2-0---| E---2----------------2--0-------------------------------2-----------------2--0-----| E-----9---| B-----10--|…
-
[C11] [F] [Am7] [D] [C11] [F] [C] [FMaj] A race of angels[Em7]bound with [Dm7] one[C]another [FMaj7]A dish of dollars[Em7] laid out for [Dm7]all to[G]see [Em7]A tower room at[G9]Eden Rock,[C]his golf at[Bb]noon for[A7]free [C11]Brooklyn…
-
D A/C# Bm7 A Your ever lastin' summer, you can see it fadin' fast, D A/C# Bm7 A So you grab a piece of somethin' that…
-
| Bsus2/Eb | E/D | Am/C | Dm9 | F7 | E7 Am Am+7 I don't mind the quiet Am7 Am6 Or the lonely…
-
Intro riff then |Am7| 4X Chord code: Chord/Bass Am7 I would love to tour the Southland in a travelling minstrel show Dm7 Yes I?d love to tour the Southland in a travelling minstrel show D/E E/A C/D D/G Yes I?m dying…
-
Intro : ------- Am Am/G Am Am/G Verse 1: -------- Am G F G Am I could be wrong but I have seen your face before Am G C Dm You were the…
-
INTRO: ------ Cmaj7 Gsus2/B Bbmaj7 Fsus2/A Dmaj7 Asus2/C# Cmaj7 Gsus2/B Ebmaj7 E7#9 VERSE 1: -------- G13 F13 G/A F13 This is the day of the expanding man G13…
-
Intro : --------- A C#m7 A D E--0-----2----4---2--0---2---4------5---5/7---4---3---2-------| B--2-----4----5---4--2---4---5------7---7/9---5---5---3-------| G-------------------------------------------------------------| D-------------------------------------------------------------| A-------------------------------------------------------------| E-------------------------------------------------------------|…
-
|G7 | | C | F/C C | |G7 | | C | F/C C | G7 I was scrapin' bottom Gropin' in the dark It takes a crusty punk to really beat Ab Ab6 The…
-
^ ^ ^ ^ Csus2 Bbsus2 Gsus2 Fsus2 ^ ^ ^ ^ Dm7/C Cm9 F/C Cm7 ^ ^ ^ ^ Fsus2 Cm7 F Bb Csus2 Absus2 Db Eb Bb If I had my way I would move…
-
A Bm7 D E7 A .... 1. I'm not one to look behind, I know that times, must change, Bm7 D E7…
-
[Verse 1] Fm7 [Verse 1] Fm7 In the beginning Fm7 We could hang with the dude Fm7 But it's been too much of nothing Fm7 Of that stank attitude Bbm7 Now they curse your name…
-
D F Am Now they lay his body down While he plundered far and wide D F Am Sad old men who run this town All his starving children cried Am F C -----…
-
The main chord used throughout the song is a Bb6/9, Fretted as such: xx8788 Listen to the song to get the timing for the chords in the verses and choruses. Key: C minor Intro and verses: Bb6/9 FIRST VERSE: Bb6/9…
-
Tune played in Am7 throughout . Note : (*) = verse 1 (**) = verse 2 Am7 Go to Las Vegas, Las Vegas, go to Las Vegas. While the Am7 Poor people sleeping with the shade on the light, with the Am7 Poor…
-
|-6--3--------3--3--3-1-3--| Lick:|-6--3 ---6/--3--3--3-1-3--| INTRO: |Gm7| x8bars |---------5/---------------| |Gm7| x8bars with horns and…
-
c#4 C# C# C# C# E c#4 C# C# C# C# E F#m7 E/F# F#m7 trumpet: A4 B C#5 E F# A B........ E5 C# B3 A B C#5 A F#m7 E/F# F#m7 C#m7 F#m7…
-
INTRO – PERCUSSION x8 Gm7 x16 Cm7 Dm7 Ebmaj7 Dm7 Gm7 x2 Cm7 Dm7 Ebmaj7 Dm7 Gm7 x3 Dm7 Gm7 In the mornin you go gunnin' Gm7 For the man who stole your water Gm7 And you fire till he is done in Gm7 But…
-
|Amaj7 C#m7 | |Amaj7 C#m7 | | |Amaj7 B7 |Amaj7 C#m7 |Gbsus2/Bb Bsus2 | Eb13add9 Db13add9 Gm7 I'm working on gospel time these…
-
(Em, 4/4, 112, 4:32) [Intro] (piano, guitar solos) Em7 Wor-ry the bot-tle Mam-ma… it's grape-fruit wine. Kick off your high heel snea-kers… it's par-ty ti``me. CM7 Bm7 Am7 G F#7 B7…
-
|Db7 |Gb7 |B7 |E7 | |Am F |Bm7-5 E7 |Am F |Bm7-5 E7 | |Am F |Bm7-5 E7 |Am F |Bm7-5 E7 | ..continue Am/F/Bm7-5/E7 progression throughout…
-
|D G/C |A/D G/D |C F/C |G/C F/C | * * * * * * * * * * * * * * * * F F/C Em7 Am7 Kids if you want some fun F F/C Em7 Am7 Mr.…
-
| Cm9 | Bbmaj7/C |C6 Gm/C C6 | C9 | bass c g a c g a c g a c g a | |C13 |C13 |C9 |…
-
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ |F Bb/F Eb/F | |F Bb/F Eb/F | | ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ |F Bb/F Eb/F |…
-
..very freely: |Abmaj13/Db |Fm7/Bb | | | |Bbm13 A7 |Abmaj9/6 | | | |Bbm7 Cm7 |Dbmaj7 Ebmaj7|Fmaj7 Eb/G |F/A Bbmaj7 | |G7sus4 G7…
-
( probably better tackled on a keyboard. The maj7-5 chords over bass notes one semi-tone lower than the root aren't really meant to be played on guitar! ) |D5(7) | | | | |D5(7)…
-
|F9 |Ebmaj9 |G | | |F9 | |Cm9 F/Bb |Eb/Ab C/F G/C| G7 That must be her again She's leaning on my bell Bb/C That cold psychotic brain…
-
Here are the song chords . Notice that the Time signature is 2/2 . The last 12 bars of the song contain an instrumental ending that I've tabbed also ( see its TAB) INTRO = E E B A - D D A G - C C G F# - B…
-
Intro: C C G G# He takes all my money Em Bm You know I'm through with Buzz Em Bm Yes I'm through with Buzz, C Bb C Bb All right,…
-
|G7sus4 |G7sus4 G7 |C |C | * * * * * * * * * * * * * * * * C The wind is in from Africa G Last night I couldn't sleep F…
-
NOTE : Time signature is 6/8 moderate speed, in the key of A major . A D G F#m7 / / / / / / / / / / / / Who are these children…
-
Intro: Asus2 D7sus4 Our man Abdu squeezes off twenty tracer rounds Asus2 And thats when she jumps the turnstyle Dsus4 and she clings to the roof of the speeding train…
-
^ ^..... ^ ^ ^.....^ ^ ^.....^ ^ ....... |C7 C6|C7 C6|C7 C6|C7 | ^ ^..... ^ ^ ^.....^ ^ ^ .....^ ^ ....... |C7 C6|C7 C6|C7 C6|C7 | continue figure through…
-
This ones not too hard Main e|------------------------|---------|----------------------------| B|------5----------7------|---------|--8-----8-7-----7-----------| G|------------------------|---------|----7-------7---------------| D|----5----------7---7----|---------|------5-------7-------------| A|--3-----3--3/5----------|---------|----------------------------| E|------------------------|---------|----------------------------| Every…
-
Standard Tuning F/C: x33211 Dm7: xx0211 Bb: 113331 C: x32010 Bbmaj7: 113231 F: 133211 Gm7: 353333 C/D: x3x232 Am7: x02010 G: 355433 F/C C Gm7 Am7 Bbmaj7 Dm7 Dm7…
-
There are two key phrases for this tune the best inversions for them are the following G6/A - B D E G over A Cmaj9 - B D E G over C Bm7add2 - A D F# over B if you are familiar with the tune, its easy to pick up where…
-
Fadd9 / Bb / Eb I'm about to cry and I don't know the reason I can see the start of a difficult season Gm7 / Cadd9 I can't let it get me down When everything is going wrong Gm / Am / Bb / C Ain't it good to know…
-
Key: E Tuning: EADGBE Notes: The recording is some semitones above E. Trivia: This song is an early appearance of the famous Steely Dan mu major/add2 chord! [Intro] E Dsus2 E D A E [Verse] E…
-
|Am7/D | | | | |Am7/D | | | | |Am7/D | | | * | |Am7/D | | |…
-
Verse 1 : A A Some turn out a hundred grand A A Get with it, we'll shake his hand C C Don't bother to understand G G Don't question…
-
[Chord Formations] Most of the chords in the verses are fairly basic so I'll just lay out the ones in the chorus: E/Ab C7/G D/F# Bb7/F C/E Ab7/Eb Dm7 EADGBE EADGBE EADGBE EADGBE EADGBE…
-
Key: Am Tuning: EADGBE Notes: The recording is some semitones above Am. [Introduction] F6 E7 F6 E7 F6 E7 Am7 D Am7 D F Am [Verse] Em Am F G Am I remember Christmas morning…
-
G Gm G Am C Am I lived in holy house but the Grand Hotel Back streets of this old town I know so well and I drunken no holy wine save Muscatel And now my friend I got to go You tell everyone I know Sayin' goodbye (chorus) Am…
-
|F#m7 E/F# |F#m7 E/F# |F#m7 E/F# |F#m7 E/F# | * * * * * * * * * * * * * * * * |F#m7 E/F# |A/D E/F# |F#m7 Bm7 |A/D F#m7 | * * * * * *…
-
Key C C9 sound C#maj7 sound e|---3------------1--- B|---3------------1--- G|---3------------1--- D|-2------------------ A|---3----------------…
-
Key: Gm Tuning: EADGBE Notes: The recorded version is somewhere between Gm and G#m. [Intro] Ab Gm7 [Verse 1] Gm7 Dm7 Hunting in the Sea of Japan Cm Dm Eb Dm Cm Ambrose left…
-
Am7 In the mornin' you go gunnin' For the man who stole your water And you fire till he is done in But they catch you at the border And the mourners are all singin' As they drag you by your feet But the hangman…
-
F#m B D I got one and you want four; it's so hard to help you F#m B D I can't keep up with you no more;and you treat me…
-
[Intro] With Jazzrock feel. D/E C/F G/C C/F Fairly moderate Chord shape: D11 : XXO553 F11 : XX3343 [Verse 1] Em D/E C Katy…
-
Intro: Bm7 Am Bm7 Am Bm7 Am Bm7 Am Bm7 Am Bm7 Am Em7 Fmaj7 Em7 Fmaj7 Em7 Fmaj7 Em7 Fmaj7 What's this fierce new change? Fmaj Em7 Fmaj Em7 Am Has your juggernaut reached my door?…
-
INTRO: |Emaj7b5/G# E7b5/G# |C#m/G# G#7+ | |Emaj7b5/G# E7b5/G# |C#m/G# F#m/A | | D7/A |F#m6/A G#7b9#5 | |E9 | | | | |E9…
-
Note that major chords are all "moo majors" (major chords with a 2nd added). Intro: E/A VERSE: E/A A/D My old man, he’s been around the world Gmaj7 E/A And he tells me…
-
please note: There are intregal bass notes played throughout this selection, that are not included in the body of this chart. When I first included these bass notes in this chart, it all looked like a very confusing…
-
-------------------- -------------------- --------------3--0-- -2---0----2--------- ---3---1----3------- -------------------- |C7 | | | | |C7 | | | |…
-
Key: C Tuning: EADGBE Notes: The recording is some semitones above C. [Introduction] (vocalizing) C Am C Bb C Am F C C Am C Bb C Am F C [Verse] Csus2 Bsus2 Csus2 Bsus2 The fish are flying…
-
Capo 2 Way back when in '67 I was the dandy of Gamma Chi Sweet things from Boston so young and willing Moved down to Scarsdale, where the hell am I / C - F G7 C - F G7 / / / C - F G7 Am7 Bm7 Fmaj7 G / Hey Nineteen…